|
کدخبر: 296548

خبر خوش برای سهامداران/ ایران بازار جهانی را با این کالا قبضه کرد

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گفت: هفت هزار معدن داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ معدن مربوط به انواع سنگ‌های تزئینی است.

اقتصاد خبر خوش برای سهامداران/ ایران بازار جهانی را با این کالا قبضه کرد

رضا بستامی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گفت: هفت هزار معدن داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ معدن مربوط به انواع سنگ‌های تزئینی است.

وی با اشاره به این که تنوع سنگ در کشور زیاد است، افزود: صنعت سنگ یک زنجیره کامل است که از تولید در معادن و فرآوری در کارخانه‌ها و بازاریابی، باید با هم دیده شود و اگر با هم نبینیم نمی‌توانیم به هدف نهایی برسیم.

بستامی ادامه داد: اکنون حدود ۱۹۰ هزار متر مربع تولید سنگ برش خورده در کارخانه داریم و ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارخانه‌ها اشتغال دارند.

وی گفت: باید توجه کنیم که به علت چالش‌ها و مشکلاتی که در این صنعت داریم از بازار و رقبا که کارخانه و معادن دارند، عقب نمانیم و اولین راه این است که باید به اکتشافات تحت‌الارضی پرداخته شود.

بستامی افزود: در صنعت سنگ بیشتر روی اکتشافات سطح‌الارضی کار می‌کردند آنچه را که می‌دیدند اکتشاف و حین استخراج تکمیل می‌کردند پله‌ها را برش می‌دادند و این محصول را استخراج می‌کردند.

وی ادامه داد: برای اینکه بیشتر ذخایر ما ذخایر عمیق هستند، حتماً باید از طریق روش‌های اکتشافی به تکمیل ذخایر سنگ در کشور بپردازیم.

بستامی گفت: در صنعت سنگ و معدن با مشکل نیروی متخصص و کارگری و حوزه کارشناسی مواجه هستیم، در حوزه کارشناسی که وظیفه تخصصی نظام‌مهندسی است گام‌ها را برداشته‌ایم، سامانه جامع آموزش را طراحی کردیم و همکارانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند یا هم اکنون در این صنعت مشغول هستند، بازآموزی می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن افزود: یک تفاهم‌نامه با انجمن سنگ منعقد کردیم و در حوزه کارگری هم، چه در معدن و چه در کارخانه این آموزش‌ها را در همان محل می‌دهیم.

بستامی گفت: در کشور اطلس جامعی درخصوص سنگ نداریم که به روز باشد اطلس‌هایی که داریم قدیمی‌اند و قابل استفاده نیستند، باید اطلس سنگ به روز باشد و هر شش ماه یک بار بتوانیم محصولاتی را که در کشور وجود دارند، معرفی کنیم.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها