|
کدخبر: 295902 فرشته صائمی

اختصاصی گسترش نیوز؛

علت اصلی عقب‌ماندگی ایران در بازار سنگ مشخص شد

معاون امور معادن وزیر صمت گفت: ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد و مسئله اصلی در حوزه سنگ مربوط به بازار و حضور در بازارها است در حقیقت در کشور کمبود ماشین‌آلات و محدودیت فناوری نداریم.

معدن علت اصلی عقب‌ماندگی ایران در بازار سنگ مشخص شد

رضا محتشمی‌پور، معاون امور معادن وزیر صمت در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های ساختمانی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در جمع خبرنگاران گفت: سهم صنعت سنگ تزئینی در ارز آوری کاهش پیدا کرده اما به دنبال افزایش ظرفیت‌ها هستیم که از جمله آنها اصلاح مقررات محدود کننده و حضور در بازارهای جهانی است.

او با اشاره به ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی افزود: نمایشگاه بین‌المللی یک گام رو به جلو بود، در حقیقت رونمایی از محصولات ظرفیت‌ها را نشان می‌دهد. در بخش ماشین‌آلات جای کار جدی وجود دارد و باید شاهد فعالیت بیشتر از این در حوزه مذکور باشیم. همچنین در نمایشگاه شهر آفتاب ظرفیت‌های مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در راستای اعتلای صنعت کشور استفاده کرد.

محتشمی‌پور در مورد خام فروشی سنگ‌ها تصریح کرد: خام فروشی با آنچه در صنعت سنگ اتفاق می‌افتد همخوانی ندارد، تولید سنگ از داخل معدن شروع می‌شود. در کلان بخش معدن میزان صادرات سنگ کمتر از یک در صد است. البته در کشور‌هایی نظیر چین میزان صادرات بیش از این است. گفتین است ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد و مسئله اصلی در حوزه سنگ مربوط به بازار و حضور در بازارها است در حقیقت در کشور کمبود ماشین‌آلات و محدودیت فناوری نداریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها