|
کدخبر: 296498

وعده جدید خاندوزی درباره سهام عدالت

آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و میزان سهام عدالتی که به هر خانواده اختصاص پیدا خواهد کرد، اعلام شد.

اقتصاد وعده جدید خاندوزی درباره سهام عدالت

سهام عدالت به جاماندگان اختصاص می‌یابد. سهام عدالت، گونه‌ای یارانه است که از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان سهام عدالت واگذار می‌شود. هدف از عرضه سهام عدالت، گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام شده است. جزئیات تصویب آیین‌نامه اجرایی شدن قانون بودجه درباره سهام عدالت و میزان سهام عدالتی که به هر خانواده اختصاص پیدا خواهد کرد، اعلام شد. افراد می‌توانند ارزش سهام عدالت خود را از طریق سامانه سهام عدالت مشاهده کنند. 

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان گفت: در حوزه مبادلات مالی، بانکی و تسویه‌های بین‌المللی و مسائل ارزی با شرکای راهبردی کشور درحوزه کشورهای استراتژیکی همسو و همسایه که مورد تاکید رییس جمهور هم است به توافقات خوبی رسیده‌ایم.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت از ابتدی شروع کار خود در ظرفیت‌هایی که می‌توان به شکل قانونی از رمزارزها برای کمک به شرایط تجاری کشور استفاده کرد اصرار داشت، عنوان کرد: در این راستا یک متن خوبی با همکاری سایر نهادها از جمله بانک مرکزی و وزارت نیرو تهیه و ارسال شد، این متن در نوبت تصویب هیات دولت قرار دارد، بعد از تصویب آن می‌توان یک گام جدید را در عرصه استفاده از رمزارزها. یکی از محورهایی که در برنامه هفتم مورد نظر دولت و مجلس است، تعیین تکلیف رمزارزها است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه فعالان بازار سرمایه در عمل در طول یک سال و نیم گذشته مشاهده کرده‌اند توافق خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد، عنوان کرد: بازار سرمایه یکی از ظرفیت‌های اساسی نظام مالی کشور است. زمانی که دولت شروع به کار کرد حدود ۷۶۰ نهاد مالی فعال بود امرز بیش از ۹۳۰ نهاد مالی فعال هستند. در یکی از شفاف‌ترین دوره‌های بازار سرمایه یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی پیش‌بینی پذیر بودن، عدم تغییر مکرر مقررات و آیین‌نامه‌های فعالیت‌های تولیدی است که چشم انداز سوداپری صنایع بورسی را در کشور تضمین کند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: امیدواریم با همکاری مجلس با نگاه بلندمدت به مصوبات در حوزه شاخص‌های کلیدی قیمتی در صنایع کلیدی کشور و دور شدن از قیمت‌گذاری‌های غیرکارشناسی که موجب افت چشم انداز سوداوری صنایع بزرگ کشور می‌شود اخبار خوبی برای سال جاری داشته باشیم.

خاندوزی در ادامه، در مورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان توضیح داد: موضوع تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای حمایتی سال گذشته مصوب شد اما از آنجایی که سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال جاری موکول شد و مجلس مصوب کرد در قانون سال جاری این فرصت ادامه پیدا کند.

او افزود: امیدواریم آیین‌نامه اجرا شدن قانون بودجه سال جاری در این خصوص به زودی مصوب شود و بعد میزان سهام عدالتی که برای هر خانواده اختصاص پیدا خواهد کرد، اعلام می‌شود.

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه در حوزه مبادلات مالی، بانکی و تسویه‌های بین‌المللی و مسایل ارزی با شرکای راهبردی کشور درحوزه کشورهای استراتژکی همسو و همسایه که مورد تاکید رییس جمهور  هم است به توافقات خوبی رسیده‌ایم، عنوان کرد: این توافقات در برخی مقاطع به عمل و اجرا رسیده است، از جمله  پیامرسان‌های کشور و شبکه های تسویه، اما به جهت ملاحظات تحریمی، کشورهای طرف مبادله از ایران خواسته‌اند جزییات را افشا نکند تا بتوان در شرایط امن تری ب‌ه این مسیر ادامه دهیم از جمله توافقات پیوند دادن بخش خصوصی کشورها باهم است.

احکام انحصار وراثت برای انتقال سهام عدالت متوفیان

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور به سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری ارائه شده است.

تبدیل روش‌های کهنه به فرآیند‌های هوشمند و گذر از روش‌های سنتی به روش‌های نو از تاکیدات دستگاه قضایی است و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز این مهم را در اولویت خود قرار داده است و اقدامات متفاوتی در این خصوص انجام داده است که یکی از این اقدامات، ارائه وب سرویس به دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است. در ارائه وب سرویس موضوعات مختلف مهمی وجود دارد. تسریع فرآیندها، از بین رفتن تخلفات احتمالی، از بین رفتن محدودیت‌های جغرافیایی، از بین رفتن محدودیت‌های زمانی، برخی از ویژگی‌های ارائه خدمات به صورت وب سرویس به دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه وب سرویس‌های مختلفی را به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارائه داده‌ایم گفت: این موضوع نقش مهمی در تسریع فرآیند‌ها دارد و تمام ارائه خدمات به دیگر سازمان‌ها با هدف تسریع در اقدامات و خدمت به مردم انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: بر اساس درخواست سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری، وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور (NIX) به آنان ارائه شده و امکان دریافت آرای انحصار وراثتی که بصورت سیستمی صادر شده باشد را دارند از سال ۹۴ به بعد تقریبا تمام احکام انحصار وراثت بصورت سیستمی صادر شده و از طریق این وب سرویس قابل دریافت است.

محمد کاظمی فرد تاکید کرد: بخشی از احکام انحصار وراثتی که در سال‌های قبل از تاریخ مذکور توسط بعضی از شعب شورای حل اختلاف صادر شده است، ممکن است توسط سامانه ایجاد نشده باشد. قطعا تمام احکام انحصار وراثت صادر شده از سال ۱۳۹۷ و بعد از آن که بصورت سیستمی بوده هم اکنون توسط آنان در حال استعلام است.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر