|
کدخبر: 296281

دو رویدادی که بازار ارزهای دیجیتال را تکان داد

در این خبر، دو رویداد خارق‌العاده را مرور می‌کنیم که نه تنها چشم‌انداز ارزهای دیجیتال را تغییر داده‌اند، بلکه اثری فراموش‌نشدنی بر آگاهی جمعی دنیای رمزارزی بر جای گذاشته‌اند.

اقتصاد دو رویدادی که بازار ارزهای دیجیتال را تکان داد

برای سال‌ها، بیت‌کوین به‌ عنوان یک دارایی امن و پوششی در برابر تورم توصیف می‌شد که لقب «طلای دیجیتال» را از طرف علاقه‌مندان به خود گرفت. با این حال، در سال ۲۰۲۰، درک این دارایی به عنوان یک پناهگاه امن به شدت کاهش یافت.

سال ۲۰۲۰ در مسیری خوش‌بینانه آغاز شد و بیت کوین که در محدوده ۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شد، تنها در عرض شش هفته، به ۱۰,۰۰۰ دلار افزایش یافت. سپس، همه‌گیری کرونا رخ داد و سرمایه‌گذاران کریپتو را غافلگیر کرد و به شدت بر بازار ارزهای دیجیتال و چشم‌انداز مالی جهانی تأثیر گذاشت.

قیمت بیت کوین به سرعت سقوط کرد و ظرف چند ساعت به زیر ۴,۰۰۰ دلار رسید. تحلیلگران بازار این حرکت نوسانی قیمت را در درجه اول به تأثیر شیوع کووید-۱۹ در بازارهای جهانی نسبت می‌دهند که سرمایه‌گذاران را وادار کرد تا به دنبال پول نقد باشند. کاهش شدید قیمت بیت کوین، شک و تردیدهایی را در مورد پتانسیل بیت کوین به عنوان یک دارایی امن و قابل‌اعتماد ایجاد کرد.

در سال ۲۰۲۱، بازار NFT به عنوان یک بخش برجسته در صنعت دارایی دیجیتال ظاهر شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد. اگرچه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال ۲۰۱۴ به وجود آمدند، اما محبوبیت آنها در سال ۲۰۲۱ و همزمان با بازار صعودی افزایش یافت. NFTها به سرعت از یک جایگاه نسبتاً ناشناخته به یک پدیده اصلی تبدیل شدند و آگاهی از مالکیت دارایی دیجیتال را به طور قابل توجهی افزایش دادند.

با این حال، هیچ کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که یک اثر هنری دیجیتال به قیمت خیره‌کننده ۶۹ میلیون دلار برسد. اما این دقیقاً همان چیزی است که در حراج بیپل با رکورد ۶۹ میلیون دلاری یک NFT اتفاق افتاد.

قبل از سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، بالاترین مبلغی که مایک وینکلمن، معروف به بیپل (Beeple)، برای آثار هنری خود دریافت کرده بود، تنها ۱۰۰ دلار بود. بیپل اولین سری NFT خود را در اکتبر ۲۰۲۰ به بازار معرفی کرد که هر جفت آن بیش از ۶۶,۰۰۰ دلار فروخته شد. از طریق یک سری حراج‌های بعدی NFT، بیپل حضور قابل توجهی در بازار NFT ایجاد کرد که منجر به بزرگ‌ترین فروش تا به امروز گردید.

این حراج، در حراج کریستیز برگزار شد؛ یک خانه حراج مشهور با سابقه ۲۵۷ ساله فروش برخی از مشهورترین آثار هنری جهان، از جمله تنها پرتره شناخته‌شده شکسپیر و آخرین نقاشی کشف‌شده لئوناردو داوینچی. این رویداد توجه بسیار زیادی را از سوی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و غیرکریپتو به خود جلب کرد؛ به‌ویژه که اولین حراج هنر دیجیتال کریستی را نشان داد.

توکن NFT بیپل با عنوان «Everydays: The First ۵۰۰۰ Days» مجموعه‌ای از آثار او را در بر می‌گیرد که ۱۳ سال طول می‌کشد و سیر تکامل حرفه هنری او را به تصویر می‌کشد. پس از یک حراج دو هفته‌ای، NFT بیپل به مبلغ حیرت‌انگیز ۶۹.۳ میلیون دلار فروخته شد و او را به عنوان یکی از سه هنرمند برتر زنده معرفی کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها