|
کدخبر: 256963

سارق ۲۵۰ میلیون تومان ارز دیجیتال دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که اقدام به سرقت ۲۵ میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پول مجازی یکی از شهروندان اراکی کرده بود، خبر داد.

دستگیری سارق ۲۵ میلیارد ریال ارز دیجیتال به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که اقدام به سرقت ۲۵ میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پول مجازی یکی از شهروندان اراکی کرده بود، خبر داد.

سردار "حسن مفخمی شهرستانی" گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه کیف پول الکترونیکی وی مورد سرقت قرار گرفته، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

این مقام عالی انتظامی یادآور شد: با توجه به اظهارات مال باخته و همچنین سرعت عمل کارشناسان پلیس فتا دراستان مرکزی، بلافاصله سرنخ‌هایی از هویت سارق به دست آمد.

وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی تراکنش‌های انتقال ارز صورت گرفته و هماهنگی با دستگاه قضائی، سرانجام سارق شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در شهرستان اراک دستگیر و تمامی تجهیزات رایانه‌ای او توقیف و به یگان انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: پس از دست یابی کارشناسان پلیس فتا به مستندات قانونی از طریق واکاوی و بررسی تجهیزات رایانه‌ای توقیف شده، در نهایت سارق لب به اعتراف گشود و به سرقت ۲۵ میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی مال باخته اعتراف کرد.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به این که متهم تصور می‌کرده است امکان پیگیری ارز‌های دیجیتال در داخل کشور امکان پذیر نمی‌باشد بیان کرد: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی در پایان با بیان اینکه سهل انگاری و نا‌آگاهی و اعتماد بی‌جای کاربران ریشه بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای آن‌ها در فضای مجازی می‌باشد، بیان داشت: افرادی که در حوزه خرید و فروش یا نگهداری ارز‌های دیجیتال بدون دانش کافی و با غفلت از امنیت آن وارد می‌شوند باید بدانند که ورود به دنیای رمز ارز‌ها دانش و تخصص خود را می‌طلبد و هرگونه بی دقتی یا اعتماد در این خصوص مساوی با از دست رفتن سرمایه آن‌ها می‌باشد.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر