|
کدخبر: 295521 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه سنگین جراحی / از کنار این عارضه دردناک ساده نگذرید!

کمر درد به ۲ دسته حاد و مزمن تقسیم‌بندی می‌شود و از نظر زمان طول کشیدن آن از چند روز تا چند هفته احتمال دارد که به درازا بکشد. عارضه‌ای که هزینه‌های مالی و جانی برای خانوار به همراه دارد. در این گزارش به بررسی عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

اقتصاد هزینه سنگین جراحی / از کنار این عارضه دردناک ساده نگذرید!

در طول عمر همه دچارعارضه کمر درد می‌شوند. عارضه‌ای که در ظاهر مشکلی عادی و گذرا به نظر می‌آید اما در برخی موارد می‌تواند فرد را از پای درآورده و باعث درماندگی در انجام فعالیت‌های روزمره شود!

طبق آمارهای جهانی اعلام شده است که عارضه کمر درد در سطح جهانی در حال افزایش است و تا سال ۲۰۵۰ این آمار به ۸۴۳ میلیون نفر خواهد رسید. بر اساس گفته‌های متخصصان بیش از یک سوم آمار مبتلایان به کمر درد به دلیل اضافه وزن، کشیدن سیگار و فشارهای شغلی به وجود آمده است. جالب است بدانید که درصد بالای این آمار را زنان نسبت به مردان تشکیل داده‌اند که باز در بین آنان افراد مسن و سالمندان درصد بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین انجام اقداماتی در سطح جهانی برای جلوگیری از بیشتر شدن این عارضه دردناک منطقی به نظر می‌رسد و باید در سیستم‌های بهداشتی کشورهای مختلف در اولویت قرار بگیرد.

انواع عارضه کمردرد

کمر درد به ۲ دسته حاد و مزمن تقسیم‌بندی می‌شود و از نظر زمان طول کشیدن آن از چند روز تا چند هفته احتمال دارد که به درازا بکشد. در برخی موارد وقتی کمردرد در اثر رگ به رگ شدن، کشیدگی یا گرفتگی عضلات، افتادن از بلندی یا اضافه وزن و بارداری زنان باشد، بدون نیاز به دارو و معاینه پزشک و فقط با چند روز استراحت رفع می‌شود اما زمانی که کمر درد در دوره طولانی‌تری ادامه یابد، باید با معاینه پزشک و تجویز دارو به رفع آن اقدام کرد و اگر دارو هم جواب نداد در موارد حادتر نیاز به عمل جراحی وجود دارد. موارد مزمن کمردرد در اثر مشکلات عصبی، تومور و یا دیسک‌های بین مهره‌ای به وجود می‌آید.

کمر درد با چه علائمی خود را نشان می‌دهد؟

شاید تصور بر این باشد که کمردرد فقط با نشانه احساس درد در ناحیه کمر به وجود می‌آید اما علائم دیگری نیز هستند که قبل از بروز این عارضه در فرد دیده می‌شود. علائمی نظیر کاهش وزن، تب، درد در ناحیه پا و گسترش آن تا زیر زانو، شدت درد در ناحیه کمر در زمان خواب طوریکه فرد بیدار شود، درد در ناحیه کمر حتی در زمان استراحت و خواب، بی‌اختیاری ادرار و مدفوع، درد کمر در اثر ضربه و در برخی موارد بی‌حسی در ناحیه تناسلی و اطراف باسن فرد ممکن مشاهده شود.

چرا کمر درد می‌گیریم؟

دلایل مختلفی می‌تواند باعث کمردرد شود؛ نشستن نادرست، بلند کردن اجسام سنگین، سقوط از بلندی، خوابیدن نادرست، انجام فعالیت‌های سنگین، ورزش‌های حرفه‌ای، شکستگی ستون فقرات، سرطان ستون فقرات، حمل کیف سنگین، پوشیدن کشف نامناسب، سیاتیک، تنگی کانال نخاعی، آرتروز، استرس و اضطراب و از همه شایع‌تر اضافه وزن مسبب این عارضه دردناک هستند.

هزینه عمل جراحی برای درمان کمردرد

هزینه جراحی دیسک کمر با توجه به نوع پوشش بیمه درمانی فرد متفاوت است و این تفاوت به نوع بیمارستانی که در آن بستری می‌شود نیز بستگی دارد. بنابراین بیمار باید تمام روند هزینه‌های درمان را قبل از بستری از پزشک معالج و در بیمارستانی که قرار است جراحی انجام شود جویا شد. بیمه تکمیلی نیز در پوشش دهی هزینه‌ها موثر است و اگر تحت پوشش این بیمه هستید طبیعتا دیگر نگرانی بابت بستری شدن در بیمارستان خصوصی وجود ندارد ولی با این حال باید از نمایندگی بیمه تکمیلی خود اطلاعاتی درمورد بیمارستان تحت پوشش قرارداد و همچنین سقف مبلغی که بیمه متقبل می‌شود، به دست بیاورید.

هزینه کمربندهای طبی در سال ۱۴۰۲

کمربندهای طبی در بازار به قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد و با توجه به نیاز فرد انواع مختلفی دارد. گران‌ترین کمربند طبی با گشتی در سایت‌های اینترنتی به قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و طبق اعلام فروشنده آن کاملا وارداتی است. ارزان‌ترین کمربند طبی هم به قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به متقاضیان آن ارائه می‌شود. این تفاوت قیمت در اثر تکنولوژی به کار رفته در کمربند است که در مدل پیشرفته آن به سیستم گرمایشی نیز مجهز است. بنابراین خریدار باید با توجه به نیازی که دارد به انتخاب نوع درست کمربند طبی دقت نماید.

کمربند

 

طبی

 کلام آخر

به واسطه کمردرد و عارضه‌های جسمانی آن به بیمار  در بسیاری مواقع شاهد تحمیل فشار مضاعف به خانواده‌ها هستیم. هزینه‌ای که اگر قبل از آن برای پیشگیری به کار گرفته می‌شد، به مراتب پایین‌تر بود و از صدمات جسمانی هم جلوگیری می‌کرد. هر چند بیمه‌های درمانی در پوشش دهی هزینه‌ها فعالیت‌های لازم را دارند اما برخی از آسیب‌ها حتی با درمان هم قابل جبران نیست، بنابراین منطقی‌تر این است که قبل از ایجاد عارضه برای جلوگیری از آن اقدامات لازم را انجام داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها