|
کدخبر: 295514

تاثیر استفاده از سرور مجازی بر سرعت وب‌سایت

اقتصاد تاثیر استفاده از سرور مجازی بر سرعت وب‌سایت

با رشد روزافزون تجارت الکترونیک و تکیه بسیاری از کسب‌و‌کارها به حضور آنلاین، سرعت وب‌سایت به یکی از عوامل بسیار حیاتی برای داشتن یک کسب‌و‌کار آنلاین موفق تبدیل شده است. سرعت وب سایت در واقع به مدت زمانی گفته می‌شود که طول می‌کشد تا یک وب‌سایت لود و محتوای آن به کاربر نمایش داده شود.

بدیهی‌ست که سرعت پایین وب‌سایت می‌تواند منجر به از دست دادن مشتریان بالقوه، کاهش ترافیک سایت و در نهایت افت رتبه در موتورهای جستجو شود. یکی از روش‌های بهبود سرعت وب سایت شما استفاده از سرور مجازی یا VPS برای میزبانی سایت است. در صورت نیاز می توانید از یک سرور مجازی بخصوص، مثل مانند سرور مجازی انگلیس استفاده کنید.

استفاده از وی پی اس برای میزبانی سایت می‌تواند تا حد زیادی بر روی سرعت لود سایت و محتوای آن تاثیر بگذارد. در این مطلب به بررسی بیش‌تر تاثیر استفاده از سرور مجازی بر سرعت وب سایت می‌پردازیم.

سرعت بارگذاری صفحه چیست و چرا اهمیت دارد؟

سرعت وب1

سرعت بارگذاری یا لود، به مدت زمان لازم برای دانلود و نمایش کامل یک صفحه وب گفته می‌شود. هنگام مرور اینترنت، ممکن است هرگز به سرعت دانلود شدن صفحات وب توجه نکرده باشید. در این صورت، احتمالا تاکنون بیشتر با صفحاتی سروکار داشته‌اید که سرعت لود بالایی داشته‌اند.

بنابراین، شاید با خودتان فکر کنید چند ثانیه سریع‌تر یا کندتر لود شدن صفحات آنقدرها هم تاثیری ندارد. اما واقعیت این است که همین چند ثانیه می‌تواند بر روی تجربه کاربر و حتی درآمد کسب‌وکارها تاثیرات زیادی داشته باشد. اگر به یک سرور مجازی اروپایی با کیفیت نیاز دارید، می‌توانید خرید یک سرور مانند سرور مجازی هلند را مدنظر قرار دهید.

ما در دنیای فناوری پیشرفته با استانداردهای رفاهی بالا زندگی می‌کنیم که اغلب آن را بدیهی می‌دانیم؛ تا زمانی که به‌طور غیرمنتظره‌ای مجبور به استفاده از استانداردهای سطح پایین‌تر شویم. سرعت بارگذاری صفحه سایت یکی از این موارد است.

تا زمانی که سرعت لود مشکلی نداشته باشد، به آن بی‌توجه هستیم، اما برای مثال وقتی که این زمان به 3 ثانیه می‌رسد، احساس عصبانیت و میل به ترک کردن صفحه در ما ایجاد می‌شود. اکثر ما در چنین شرایطی به سراغ وب‌سایت دیگری می‌رویم که اطلاعات بیشتر و تجربه کاربری راحت‌تری را ارائه کند.

صرف‌نظر از کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید، سرعت بارگذاری صفحه اولین چیزی‌ست که توسط مشتریان بالقوه شما تجربه می‌شود و اگر این تجربه آسیب ببیند، آن ها به احتمال زیاد وب‌سایت شما را ترک می‌کنند.

این روانشناسی یک کاربر متوسط اینترنت، حتی توسط موتورهای جستجو نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، موتورهای جستجو تمایل دارند صفحاتی با سرعت لود پایین را در رتبه‌های پایین‌تری قرار دهند. در واقع موتور جستجویی مانند گوگل برای سرعت بارگذاری صفحات وب معیار مشخصی دارند؛ مثلا گوگل سرعت لود یک صفحه را حداکثر 3 ثانیه در نظر می‌گیرد و اگر نرخ‌ها کمتر باشد، صفحات به‌طور خودکار رتبه‌بندی می‌شود.

سرعت بارگذاری صفحه از بسیاری جهات به کیفیت هاست بستگی دارد و بنابراین، استفاده از یک سرور مجازی قابل اطمینان می‌تواند نیازهای شما را به‌خوبی تامین کند. سرور مجازی امارات از جمله سرورهای مجازی محبوبی است که سرعت و کیفیت بالا را در دسترس قرار می‌دهد.

نظرسنجی در مورد تجربه و رفتار کاربر

مطالعات متعددی که در مورد سرعت بارگذاری صفحه انجام شده است نشان می‌دهد که سرعت پایین وب‌سایت تجربه کاربر را کاهش می‌دهد که به ضرر مالی تبدیل می‌شود.

نظرسنجی‌های انجام شده توسط دو موسسه آکامی و گومز نشان می‌دهد که 47 درصد از مصرف‌کنندگان بیش از 2 ثانیه منتظر نمی‌مانند تا یک صفحه وب بارگذاری شود. اگر وب‌سایت در عرض 3 ثانیه بارگذاری نشود، آن‌ها به وب‌سایت دیگری منتقل می‌شوند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که 79 درصد از خریداران آنلاین که مشکلات عملکردی را در وب‌سایت تجربه کرده‌اند، با احتمال کمتری بازمی‌گردند و خرید می‌کنند. همچنین 44 درصد از آن‌ها تجربه کاربری ضعیف خود را به دوستان‌شان اطلاع می‌دهند.

تاثیر VPS بر سرعت بارگذاری وب‌سایت

سرعت وب2

VPS برای وب‌سایت‌ها، شرایط بهتری را نسبت به هاست اشتراکی فراهم می‌کند تا سریع‌تر بارگذاری شوند. اما نکته مهم این است که یک سرور مجازی به تنهایی نمی‌تواند سرعت بارگذاری بالا را تضمین کند. در واقع سایر پیش‌نیازها مانند لی اوت سایت و پیکربندی مناسب سرور مجازی نیز باید رعایت شود.

تاثیرگذاری سرور مجازی بر سرعت بارگذاری وب‌سایت به‌دلیل نحوه تخصیص منابع در آن است. برخلاف هاست اشتراکی، هر سرور مجازی دارای منابع اختصاصی بوده، در نتیجه منابع با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته نمی‌شود و به سرور اجازه می‌دهد مستقل از سرورهای مجازی دیگر کار کنند.

زمانی که از هاست استفاده میکنیم در صورتی که یکی از وب‌سایت‌های میزبانی‌شده روی سرور با افزایش ترافیک مواجه شود می‌تواند باعث کندی یا حتی خرابی‌هایی شود که نه تنها وب‌سایت مذکور بلکه سایر مشتریان سرویس را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع می‌تواند اثرات بدی از جمله سئوی بد، مشتریان کمتر، کاهش فروش و ... را به دنبال داشته باشد.

اما در سرور مجازی وضعیت متفاوت است، زیرا عملکرد VPS شما بدون توجه به اتفاقی که برای همسایگان آن در سرور والد رخ می‌دهد، در سطحی مطلوب باقی‌ می‌ماند و به‌طور مداوم و مستقل به کار خود ادامه می‌دهد.

سئوی وب‌سایت تحت تاثیر سرعت وب‌سایت است. هیچ موتور جست‌وجویی از جمله گوگل، بینگ و غیره، نمی‌خواهند کاربران از صفحه‌ای بازدید کنند که سرعت بارگذاری پایینی دارد. در نتیجه، موتورهای جستجو وب‌سایت‌های میزبانی شده روی VPS که سرعت بارگذاری به‌مراتب بالاتری دارند را ترجیح می‌دهند. بدین ترتیب کاربران مجبور نیستند برای دریافت اطلاعات مورد نظرشان، بیش از حد منتظر بمانند.

یک سرور مجازی با منابع جداگانه و امکان مدیریت مجزای حساب کاربری، بستری را فراهم می‌کند تا وب‌سایت شما سرعت پاسخ‌گویی بالایی داشته باشد. اگر وب‌سایت شما بعد از مدتی فعالیت افزایش ترافیک چشم‌گیری را تجربه می‌کند، به‌راحتی می‌توانید منابع سرور خود را ارتقا دهید تا با افزایش حجم تقاضا سازگار شود.

علاوه بر این، نوع سرور مجازی که مورد استفاده قرار می‌گیرد مستقیما بر سرعت بارگذاری وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارد. اما به‌طور کلی وب‌سایت‌هایی که بر روی VPS میزبانی می‌شوند نسبت به هاست ، سرعت بالاتری را ارائه می‌دهند.

بسیاری از پلن‌های سرور مجازی، از هاردهای ذخیره‌سازی اس‌اس‌دی و NVMe بهره می‌برند که نسبت به درایورهای HDD معمولی، سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده بیشتری را در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

بنابراین، میزبانی VPS با فراهم کردن پهنای باند بیشتر، حافظه ذخیره‌سازی بیشتر و سریع‌تر و دسترسی به تکنولوژی جدیدتر و بهتر سرعت بارگذاری سایت را به‌طور محسوسی افزایش می‌دهد. نکته قابل توجه در مورد سرورهای مجازی این است که برای بهره‌مندی از این مزایا نیازی به دانش فنی بالا ندارید و می‌توانید به سادگی وب‌سایت خود را روی این سایت‌ها میزبانی کنید.

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها