|
کدخبر: 294326 سینا ستوده

گزارش اختصاصی گسترش نیوز

فرصتی طلایی برای بیت‌کوین / منتظر تصمیم سرنوشت ساز باشید

احتمالا با افزایش نرخ بهره بانکی و همچنین مشکلات شدید مالی و ورشکستگی بانک‌های آمریکا، بیت کوین این فرصت را پیدا خواهد کرد که به روزهای اوج خود بازگردد.

اقتصاد فرصتی طلایی برای بیت‌کوین / منتظر تصمیم سرنوشت ساز باشید

این روزها تیتر اکثر خبرها در حوزه ارزهای دیجیتال ورشکستگی بانک‌های آمریکا و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین است. قیمت بیت‌کوین در یک برهه زمانی تا بالای ۳۰ هزار دلار رشد داشت اما بعد از آن روند نزولی به خود گرفت.

در این گزارش به بررسی ورشکستگی بانک‌های آمریکا و تاثیر این اتفاق بر قیمت بیت‌کوین پرداختیم، در ادامه همراه ما باشید.

سیستم بانکی ایالات متحده آمریکا مدتی است که دچار مشکلات اساسی شده و این موضوع تاثیر مستقیم بر قیمت ارزهای دیجیتال گذاشته است.

گفته می‌شود بیش از ۲۳۰۰ موسسه مالی ممکن است بدهی سنگین داشته باشند و تا مرز ورشکستگی بروند.

فدرال رزرو چندی پیش اعلام کرد این مشکلات فقط مختص بانک‌های خصوصی است و ارتباطی به بانک‌های دولتی ندارد اما کارشناسان اعلام کردند که اوضاع از چیزی که دولت می‌گوید وخیم‌تر است و تقریبا نیمی از ۴۸۰۰ بانک آمریکا از طریق بافرهای سرمایه خود نابود می‌شوند.

از سوی دیگر کاخ سفید هم تضمینی برای سپرده‌های بانکی ارائه نداده است. همچنین شرکت بیمه سپرده فدرال(FDIC) تنها ‍۱۲۷ میلیارد دلار دارایی دارد و به کمک مالی نیاز دارد.

در اسفند سال گذشته فدرال رزور نرخ بهره بانکی را ۰.۲۵ افزایش داد که این افزایش در آن زمان، راه را برای تصمیمات آینده بانک‌های مرکزی آمریکا باز می‌گذاشت.

جروم پاول، رئیس این بانک نیز تصریح کرده بود که اگرچه احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره وجود دارد، اما این تصمیم وابسته به داده‌ها خواهد بود.

در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه مارس (اسفند) ۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت (کمترین میزان افزایش در حدود ۲ سال گذشته)، اما ثابت شده است که تورم اصلی بسیار چسبنده است.

تاثیر ورشکستگی بانک‌ها بر قیمت بیت کوین

با ورشکستگی بانک‌های آمریکا این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران به سوی ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت‌کوین روی بیاورند زیرا با این روش‌ می‌توانند از دارایی خود محافظت کنند.

با موضع‌گیری‌های و مخالفت‌های دولت بایدن با ارزهای دیجیتال هر اتفاقی که سیستم بانکی آمریکا را مختل کند و در معرض خطر قرار دهد می‌تواند فرصتی مناسب برای بیت‌کوین باشد و قیمت آن را تا بالای ۴۰ هزار دلار افزایش دهد.

پس از سقوط بانک‌های سیلیکون‌ولی، سیگنچر بنک و فرست ریپابلیک بنک، اکنون تعداد زیادی از دیگر بانک‌های ایالات متحده در خطر ورشکستگی قرار دارند.

حدود نیمی از ۴٬۸۰۰ بانک ایالات متحده در خطر ورشکستگی قرار دارند. واقعیت این است که بسیاری از بانک‌های آمریکا تحت فشار هستند و نمی‌توان گفت که فقط بانک سلیکون ولی و فرصت ریپابلیک با بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. بخش بزرگی از سیستم بانکی آمریکا در معرض ورشکستگی قرار دارد.

حال باید دید که با افزایش نرخ بهره بانکی و همچنین مشکلات شدید مالی و ورشکستگی بانک‌های آمریکا، بیت کوین این فرصت را پیدا خواهد کرد که به روزهای اوج خود بازگردد.

بیت کوین پس از صحبت‌های پاول یک روند افزایشی به خود گرفت و اما در روزهای اخیر همچنان زیر ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود و با همه‌ تلاش‌ها نتوانسته به بالای ۳۰ هزار دلار برسد.

قیمت فعلی این ارز دیجیتال، در سطح ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار قرار دارد و حجم معاملات آن ۱۸.۴ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. بیت کوین در این مدت بیش از ۲.۷۵ درصد کاهش ارزش را تجربه کرده است.

در نگاه تکنیکال به نمودار قیمت، بیت کوین پس از توقف روند نزولی خود، حمایتی در حدود سطح ۲۶ هزار و ۳۰۰ دلار پیدا کرده است. نقض سطح حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلاری در بازه زمانی چهار ساعته اکنون این سطح را به یک مقاومت بالقوه برای بیت کوین تبدیل کرده است.

به طور خلاصه، توانایی قیمت برای تثبیت بالاتر از سطح ۲۶ هزار دلار ممکن است منجر به آزمایش سطوح مقاومت بعدی در ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار و پس از آن ۲۸ هزار و ۴۰۰ دلار شود.

در صورت تداوم روند نزولی، حمایت بعدی قیمت احتمالاً در حدود سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۲۵ هزار و ۳۰۰ دلار خواهد بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها