|
کدخبر: 293879

نوسانات نگران‌کننده بازار رمزارزها / پیش‌بینی قیمت بیت ‌کوین

نوسانات اخیر ارزهای دیجیتال، فعالان این بازار را نگران کرده است. امروز هم کریپتوها شرایط نوسانی را تجربه می‌کنند؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین نتواند سطح حمایت ۲۸ هزار دلاری را حفظ کند.

اقتصاد نوسانات نگران‌کننده بازار رمزارزها / پیش‌بینی قیمت بیت ‌کوین

بسیاری از معامله‌گران معتقد هستند آشفتگی بانکی ایالات متحده می‌توانست حرکت صعودی بیت کوین را به سمت سطح ۳۰ هزار دلاری تسریع کند. اما با وقوع توقف برداشت بیت کوین و اخطار حمله به شبکه آن، قیمت این ارز دیجیتال کاهش پیدا کرد. این در حالی است که افزایش اخیر قیمت بیت کوین، پس از دومین ورشکستگی بانکی در ایالات متحده آغاز شده بود و بسیاری را امیدوار به تداوم این روند کرده بود.

علاوه بر این، پس از نکول بانک First Republic، سهام PacWest Bancorp به دلیل گزارش سود ناامیدکننده سه ماهه اول، کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. طبق گزارش CNBC، نتایج یک نظرسنجی فاش کرد که نزدیک به ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها نگران امنیت وجوه خود در بانک‌ها هستند.

بحران بانکی ایالات متحده شروع به تأثیرگذاری بر بانک‌های منطقه‌ای مختلف کرده و باعث تغییر احساسات بازار و افزایش تمایلات سرمایه‌گذاران به سمت پناهگاه‌های امن جایگزین، مانند طلا و بیت ‌کوین شده است.

در نتیجه، بیت کوین در حال کاهش است و قیمت‌ها به مرز ۲۷ هزار دلار نزدیک می‌شوند. علاوه بر این، آشفتگی در بخش بانکداری ایالات متحده که از دو ماه پیش آغاز شده، برای بیت کوین کاملاً سودمند بوده ، زیرا سهم بازار این ارز دیجیتال در این مدت افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق گزارش  TradingView، نرخ تسلط بیت کوین از ماه مارس از ۴۲ درصد به ۴۹ درصد رسیده و در بالاترین سطح خود در ۲۲ ماه گذشته قرار دارد.

بیت کوین در حال حاضر روند نزولی خفیفی را نشان می‌دهد و در سطح ۲۷ هزار و ۷۵۰ دلار معامله می‌شود که عمدتاً بدون تغییر مانده و نزدیک یک درصد کاهش داشته است. جنبه‌های تکنیکال بیت کوین همچنان روند نزولی را نشان می‌دهد و معاملات این ارز دیجیتال تا حد زیادی با پیش‌بینی‌های سناریوی نزولی بازار مطابقت دارد.

در نمودار چهار ساعته، این رمز ارز بزرگ بازار سطح میانگین متحرک‌نمایی ۵۰ روزه خود را شکسته و به زیر حمایت مهم ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار رسید. این سطح مذکور، مقاومت قابل توجهی برای بیت کوین خواهد بود. با این وجود، بستن کندل‌های بیت کوین در بالای سطح ۲۸ هزار دلار، شانس یک بازگشت و آزمایش مجدد ناحیه ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار را افزایش می‌دهد.

در سناریوی نزولی بازار، بیت کوین ممکن است حمایت فوری نزدیک به سطح ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار را پیش از هرگونه حرکت صعودی خود آزمایش کند.

اگر قیمت از سطح حیاتی ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار نیز عبور کند، این ارز دیجیتال می‌تواند به سمت سطح حمایت بعدی خود در ۲۷ هزار و ۲۰۰ دلار حرکت کند. در سمت دیگر بازار، در تایم روزانه اگر خریداران بالقوه بتوانند از مرز ۲۸ هزار دلار محافظت کنند، ممکن است شاهد حرکت قیمت این ارز دیجیتال به سمت محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار پیش از ادامه روند نزولی آن باشیم.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها