|
کدخبر: 293487

ریپل تبدیل به غول پرداخت‌های جهانی می‌شود؟

یک شرکت مشاوره در بخش دیجیتال به نام Juniper Research که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شده، گزارش جدیدی را درباره ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) منتشر کرده و شرکت ریپل را به عنوان برترین شرکت در بین ۱۵ رقیب در این حوزه انتخاب کرده است. آنتونی ولفر، مشاور ارشد بخش CBDC در شرکت ریپل که به عنوان مشاور دولت انگلستان در زمینه بلاکچین هم خدمت کرده است، به این موفقیت اشاره کرده است.

اقتصاد ریپل تبدیل به غول پرداخت‌های جهانی می‌شود؟

آنتونی ولفر در توییتر به پتانسیل رشد عظیمی اشاره کرده که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ به آن دست پیدا کنند. در این مطالعه‌ به شناسایی آنچه که شرکت ریپل موفق به دستیابی به آن شده و قادر به انجام دادن آن است، پرداخته شده است. بر این اساس، شرکت ریپل به عنوان برترین گزینه برای CBDC – از بین ۱۵ شرکت بزرگ فعال در این زمینه، از جمله R۳، Stellar، Mastercard و ConsenSys – در نظر گرفته شده است.

بر اساس نتایج مطالعات گروه Juniper Research، ارزش پرداخت‌های انجام شده از طریق ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) تا سال ۲۰۳۰ به مبلغ ۲۱۳ میلیارد دلار در سال، ارزیابی می‌شود. رشد CBDCها با علاقه دولت‌های سراسر جهان به پروژه‌های CBDC و پیشبرد پروژه‌های مالی و افزایش کنترل بر روی نحوه انجام پرداخت‌های دیجیتال مربوط می‌شود.

این مطالعه مدعی است که CBDCها دسترسی به پرداخت‌های دیجیتال را، به خصوص در اقتصادهای در حال توسعه افزایش خواهد داد، جایی که نفوذ تلفن همراه به شدت بیشتر از نفوذ بانکداری است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، پرداخت‌های داخلی ۹۲٪ از پرداخت‌های CBDC را تشکیل خواهند بود.

انتظار می‌رود که هدف اصلی شرکت ریپل، یعنی پرداخت‌های ارزی بین‌المللی هم در آینده به بخش CBDCها اضافه شود. در واقع، CBDCها ابتدا در هر کشور به صورت جداگانه معرفی شده و سپس شبکه‌های پرداخت بین‌المللی باید به طوری باشند که این CBDCها به یکدیگر متصل شوند. به این ترتیب، صنعت پرداخت از CBDCها بهره‌مند خواهد شد.

مطالعه Juniper Research به نتایج جالب دیگری هم درباره CBDCها رسیده است. این مطالعه نشان می‌دهد که عامل محدودکننده‌ پیشرفت CBDCها، کمبود توسعه محصولات تجاری است. برای استفاده بهتر از این ارزهای دیجیتال، توصیه شده که ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های CBDC، یک راه‌حل کامل را از ابتدا تا انتها برای CBDC ارائه دهند. این راه‌حل باید شامل قابلیت‌های عمده، فراهم کردن کیف پول و پذیرش این روش باشد. با پیاده‌سازی این راه‌حل کامل، پتانسیل CBDCها به‌طور کامل قابل استفاده خواهد بود.

لازم به ذکر است که شرکت ریپل در حال حاضر با پروژه‌های آزمایشی CBDC در کشورهای مختلف، از جمله کشورهای مونته‌نگرو، پادشاهی بوتان و جمهوری پالائو، همکاری دارد. علاوه بر این، ریپل در چندین گروه کاری و بنیاد در اروپا و انگلستان حضور دارد که برای ارائه راهنمایی در زمینه CBDCها تلاش می‌کنند.

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها