|
کدخبر: 291708

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تسعیر نرخ ارز منجر به رانت جدید می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اجرایی کردن تسعیر نرخ ارز منجر به رانت جدید می شود و کاهش جذابیت عرضه در بازار داخلی و تمایل به صادرات را به دنبال دارد.

اقتصاد تسعیر نرخ ارز منجر به رانت جدید  می شود

احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار در مورد تسعیر نرخ ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گفت:  اجرایی کردن این نرخ  منجر به  ترویج دلار ۴۲۰۰ تومانی و توزیع یک رانت جدید  می شود و کاهش جذابیت عرضه در بازار داخلی و تمایل به صادرات را به دنبال دارد.

ارکانی گفت: در شرایطی که مشخص نیست ارز حاصل از صادرات با چه نرخی به فروش می رسد اگر نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات بالاتر از مبنای محاسبه قیمت‌ها باشد، توجیه صادرات برای ارکان مختلف زنجیره تولید از خوراک تا محصول نهایی بیشتر از فروش داخلی است که می‌تواند موجب کمبود و برهم‌زدن بازار داخلی شود.

وی افزود:نگرانی از توزیع رانت‌ارزی با چهره‌ای جدید، ترس از کاهش عرضه ماده اولیه در بازار داخلی و هجوم برای خرید از جمله واقعیت‌های قیمت‌گذاری با دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه اظهار داشت: بورس نیازمند تقویت و حمایت دولت ،صندوق تثبت سرمایه و اعتماد سازی دارد و البته در این راه هم گامهای جدی برداشته شده است.

نماینده مردم نیشابور بیان داشت: اگر بازار سرمایه بتواند نقدینگی سرگردان را از بازار سودا گری به سمت بورس هدایت کند شاهد رونق  تولید و رشد اقتصاد کشور خواهیم بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها