|
کدخبر: 289804 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت این هفت سین ۵۰ میلیون آب می خورد! + عکس

آخرین روز سال اغلب به خرید ملزومات سفره هفت سین می‌گذرد. هفت سینی که در هر خانه شمایل خاص خودش را دارد. در این گزارش به معرفی گران‌ترین و ارزان‌ترین هفت سین در بازار پرداختیم با ما همراه باشید.

اقتصاد قیمت این هفت سین ۵۰ میلیون آب می خورد! + عکس

روزهای پایانی آخر سال همیشه با شور و شوق خریدهای نوروزی همراه است. خرید از پوشاک گرفته تا خرید خورد و خوراک مایحتاج ضروری شب عید در روزهای پایانی سال به نقطه اوج خود می‌رسد.

هر چند در سال‌های اخیر فشار اقتصادی بر اقشار مختلف جامعه شدید احساس می‌شود و شاید برخی ملزومات عید از سبد خانوار حذف شده باشد اما باز هم طبق رسم و عادت هر ساله، بازار شب عید رونق خاص خودش را دارد.

در این میان خرید و مهیا کردن ظروف مخصوص هفت سین نیز از جذابیت خاصی برخوردار است. ظروفی که برای برخی بیش از آنکه سمبلی از عید و نوروز باشد، بیشتر در جهت دکوراسیون لاکچری خانواده‌ها در ایام عید استفاده می‌شود.

خرید ست‌های مخصوص سفره هفت سین

با نگاهی به سایت‌های خرید و فروش و گشت و گذار در فضای مجازی با ظروف متفاوتی در زمینه تزئین سفره هفت سین روبرو می‌شویم. ظروفی که در برخی از موارد تنها کاربردش برای همین مراسم ویژه نوروز است و شاید دیگر کاربردی در آشپزخانه نداشته باشد. طبیعتا هر چقدر از متریال گران‌تری در ظروف استفاده شده باشد، بهای خرید آن گران‌تر است. حتی در برخی موارد، از صنایع دستی حاصل کار هنرمندان کشورمان استفاده شده است که به همین دلیل قیمت این ظروف گران‌تر از ظروف شرکتی و کارخانه‌ای است.

خرید و فروش هفت سین‌های گران قیمت در بازار

با چرخشی در سایت‌های خرید و فروش با یک ست هفت سین ۱۲ پارچه فیروزه کوبی شده روبرو می‌شویم که توسط فروشنده ۵۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قیمت خورده است. این ست حاوی ۶ پیاله، یک جفت آینه و شمعدان و یک شیرینی‌خوری پایه دار است. در نوع خود این ست در گروه گران‌ترین ظروف بازار برای هفت سین به حساب می‌آید.

ظروف-مسی

 در مجموعه‌ی بعدی ست هفت سین مس و میناکاری که اثر دست هنرمند استاد اسماعیلی است به چشم‌مان خورد. ستی که از جنس مس است و یک جفت آینه و شمعدان به همراه ۶ پیاله پایه دار و یک شیرینی‌خوری دارد. این ست با مشخصاتی که گفته شد توسط فروشنده ۱۹ میلیون تومان قیمت خورده است و این قیمت بی‌دلیل نیست، چرا که کار دست است و ارزش هنری دارد.

هفت-سین-میناکاری

 ست بعدی شکل و شمایل متفاوتی دارد و بیننده را به یاد ظرف و ظروف باستانی می‌اندازد. ۷ پارچه تندیس و پیکره شهریار که به طرح ریتون گاو نقش بسته است، ستی نیست که در هر خانه‌ای پیدا شود. این ست هفت سین در سایت خرید و فروش ۷ میلیون قیمت خورده است و نسبتا در دسته ظروف گران قیمت هفت سین قرار گرفته است.

هفت-سین-تندیس

لاکچری پسندها اگر گشتی در بازار و سایت‌های خرید و فروش بزنند، ست‌ها هفت سین با قیمت‌های مناسب‌تری هم می‌توانند پیدا کنند. مجموعه‌های زیبایی که در عین شکیل بودن، نهایتا تا ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسند. به عنوان مثال در مجموعه‌ای ست هفت سین سنگی حاوی ۶ پیاله سنگی و رکاب فلزی، همراه یک جفت آینه و شمعدان به قیمت ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هفت-سین-سنگی

 هفت سین ترمه نام ست بعدی است که جنس آن از مس است و حاوی ۶ پیاله، یک شیرینی‌خوری و یک عدد آینه است. این ست با نمایی که بیننده را یاد طرح‌های اسلیمی می‌اندازد به قیمت ۲ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هفت-سین-ترمه

اما بازار و خرید و فروش ست‌های هفت سین خلاصه در گران ترین‌ها نمی‌شود و می‌توان مجموعه‌های ارزانی هم پیدا کرد. هفت سین طرح ماهی نام ارزان‌ترین مجموعه ظروف هفت سین است که ظاهر تمام ظروف آن شمایل ماهی را دارد. ۶ ماهی به طرح چوب در اطراف یک ستاره چیده شده‌اند و شاید می‌توان گفت که این ست در عین اینکه ارزان قیمت است به سلیقه خریدار می‌تواند جلوه زیبایی به سفره هفت سین بدهد. 

هفت-سین-ماهی

کلام آخر

برخی ظروف جدای از تشریفات و جنبه ظاهری، ارزش هنری آن، برای مردم‌مان ارزشمند است. حتی برخی ظروف علاوه بر استفاده در مراسم ها، جنبه سرمایه‌گذاری برای خانواده را دارد، به این دلیل که همواره خواهان دارد و با ارزش است. با این حال جدای از تجمل گرایی، خانواده های ایرانی ثابت کرده اند، می‌توان به دور از تجملات، آئین و مراسم های باستانی مان را پاس بداریم. امیدواریم در هر خانه، زیر هر سقف و دور هر سفره هفت سین، سالی خوش و سرشار از شادمانی در انتظار ملت شریف‌مان باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها