|
کدخبر: 289152

خاتمی: چهارشنبه سوری نابخردانه است

احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه گفت: ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. منتها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد.

سیاست خاتمی: چهارشنبه سوری نابخردانه است

وی همچنین اظهار داشت:

* روزی می‌رسد که از استکبار و دول استکباری خبری نخواهد بود. آن روز خواهد رسید. روزی خواهد رسید که اسرائیل غاصب روی زمین نخواهد بود.

*سران اغتشاش در طول چند ماه اخیر سه برنامه برای آسیب رساندن به نظام داشتند.: برنامه اول آن‌ها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و آن‌ها در همین چارچوب به نوجوانان و جوانان بازی خورده گفته بودند که اگر یک هفته در خیابان باشند نظام می‌رود، ولی زبان حال شما مردم این بود که «شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

دومین برنامه آن‌ها ایجاد جنگ مسلحانه در کشور بود. آن‌ها آذر ماه رسما اعلام جنگ مسلحانه کردند. فراخوان دادند، ولی هیچ کس به فراخوان‌های آن‌ها توجهی نکرد و از همان اول برنامه آن‌ها ناکام ماند.

سومین برنامه آن‌ها ایذاء دائمی بود. آن‌ها به دنبال اذیت کردن مردم ایران بودند و این مسمومیت‌های پیاپی پی در پی از مصادیق این اذیت و ایذاء است.

*دشمنان به دنبال این هستند که امنیت را از بین ببرند می‌خواهند پدر و مادران و دانش آموزان را نگران کنند. در آن‌ها دلشوره ایجاد کنند و این نگرانی و دلشوره را به صورت فراگیر ایجاد کنند. هدف دیگر در این زمینه توقف رشد علمی و تحصیل فرزندان ایران است؛ برخی جا‌ها گفته‌اند که دانش آموزان به مدرسه نروند، ولی این همان چیزی است که دشمنان می‌خواهند.

* کسانی که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند در حقیقت افساد فی الارض کردند و حکم مفسد فی الارض طبق قانون اعدام است.

*جرم شایعه افکنان در این رابطه نیز  سنگینی است. کسانی که در رسانه‌ها متدینین را متهم به این کار کرده‌اند و شایعه افکنی کرده‌اند جرم سنگینی را انجام داده‌اند. از قوه قضائیه می‌خواهیم با شایعه افکنان در این زمینه که در فضای مجازی و مکتوب شایعه افکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

*ما با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم، بلکه نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای همه مردم است. ما با نوروز مخالف نیستیم . منتها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد.

*به همه به خصوص جوانان می‌گوییم که دنبال شادی بخردانه باشند. شادی که عقل بگوید بارک الله، چهارشنبه سوری که می‌توان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها