|
کدخبر: 288229

وضعیت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی این استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این که تداوم تولید در بخش صنعت مستلزم تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است، گفت: در ۱۱ ماه گذشته، ۵۴۹ قطعه زمین به مساحت ۱۴۸.۳ هکتار به صنعتگران واگذار شده که از لحاظ تعداد ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

صابر پرنیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پیشخوان پاسخگویی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت ۳۱۳ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده و با بهره برداری از این واحدها، برای چهار هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان این که اقتصاد استان مبتنی بر بخش خصوصی است، ادامه داد: آذربایجان شرقی خصوصی ترین اقتصاد کشور را دارد و میل به سرمایه گذاری در استان بسیار زیاد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: بخش خصوصی استان اقدامات بسیار بزرگی در حوزه صنعت انجام داده است که بدون تردید این اقدامات موجب رشد و توسعه اقتصاد استان خواهد شد.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده و ۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یافته است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها