|
کدخبر: 289145

طلسم مترو شکست/ تهرانی ها منتظر ۶۳۰ واگن باشند

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه قرارداد ۵ هزار دستگاه اتوبوس و ۵ هزار دستگاه وَن، با یارانه دولتی منعقد شد، گفت: طلسم خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران نیز شکسته شد.

اقتصاد طلسم  مترو شکست/ تهرانی ها منتظر ۶۳۰ واگن باشند

پوریا محمدیان در مراسم اختتامیه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در برج میلاد افزود: اقدامات خوبی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها و کلان‌شهرهای کشور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: انعقاد قرارداد ۵ هزار دستگاه اتوبوس و ۵ هزار دستگاه وَن، با یارانه بالای دولتی در دولت سیزدهم بسته شده که به زودی در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت و طلسم خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران نیز شکسته شد.

محمدیان، تغییر نگاه به موضوع کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی حمل و نقل را از نمودهای بارز کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک دانست و افزود: توجه ویژه به بانک‌های اطلاعاتی و تجمیع دیتاها از جمله ساز و کارهایی است که از طریق آن‌ها می‌توانیم به اجماع مناسبی در مباحث ترافیک و حمل و نقل شهری دست پیدا کنیم.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک و مشارکت مردمی در این حوزه را از جمله موضوعاتی برشمرد که در کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گرفته است و گفت: مبلغ جرایم رانندگی در پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی، بازدارندگی لازم را ندارد و رویکرد پلیس راهور فراجا برای بازنگری در این بخش قابل ستایش است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از تشکیل کمیته معاینه فنی و برگزاری نشست مدیران معاینه فنی مراکز استان‌ها در حاشیه کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک، خبر داد و گفت: موارد یادشده باعث شد که بخش‌های اجرایی و عملیاتی و بحث‌های اکادمیک و علمی به همکاری مشترک دست پیدا کنند و استانداری‌ها و شهرداری‌ها در اقصی نقاط کشور، نتایج قابل قبولی را از برگزاری کارگاه‌های آموزشی این کنفرانس به دست آوردند.

محمدیان، تغییر نگرش در حرکت از خودرومحوری به انسان‌محوری را از محورهای قدرتمند کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک دانست که باید با جدیت به آن پرداخته شود و افزود: آیین‌نامه ۱۲ جلدی معابر شهری نیز که در وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی ترافیک مصوب شده، نشانگر تغییر نگرشی است که در دستگاه‌های اجرایی ملاک عمل قرار گرفته است.

 

 
 

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر