|
کدخبر: 285496

آیا دوج کوین توسط توییتر قبول میشود؟

به لطف علاقه ایلان ماسک به دوج کوین و تصاحب اخیر وی در توییتر، رشد 75% این رمز ارز انجام شد و پروژۀ افزایش قیمت ارز دوج کوین در آبان گذشته از مرز 20 هزار دلار رد شد. به دلیل رشد تصاعدی این رمز ارز و محبوبیت زیاد آن بین مردم، گمانه‌زنی‌ها در رابطه بااتصال دوج کوین به توییتر افزایش یافته‌است و ممکن است به‌زودی شاهد اتفاق باشیم. بااتصال توییتر و ارزهای دیجیتال، صنعت کریپتو پیشرفت بسیاری خواهد داشت و ممکن است میم ارز دوج از بیت کوین پیشی بگیرد و نرخ سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال پیشرفت زیادی داشته باشد. با ما همراه باشید تا دربارۀ این ارز جالب‌ بیشتر بدانید.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین با واحد اختصاری < < DOGE، یک ارز رمزنگاری‌شده مانند بیت کوین یا اتریوم است که در سال 2013 با لوگوی یک سگ شیبا و به تقلید از بازار کریپتو پس از تأسیس بیت کوین راه‌اندازی شد. این ارز در ابتدا به‌عنوان یک شوخی ساده برای علاقه‌مندان به کریپتو ایجاد شد. ازآنجایی‌که Dogecoin در ابتدا برای هدف طنز ساخته‌شده بود، آن را در دسته‌بندی سکه‌های طنزگونه یا میم کوین‌ها طبقه‌بندی می‌کنند. باوجوداین به‌سرعت به یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو در حال استفاده تبدیل شد.

شبکۀ Dogecoin مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال از دفتر کل توزیع‌شدۀ بلاک چین، به‌منظور تائید تراکنش‌ها و یکپارچگی داده‌ها استفاده می‌کند. اما برخلاف سایر ارزها، سقف عرضه ندارد. ازآنجایی‌که استخراج دوج کوین از طریق الگوریتم هش Scrypt انجام می‌شود، مقدار انرژی مصرفی کمتر بوده و برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، سریع‌تر انجام می‌شود. با گسترش استخراج Doge، روش‌های استخراج نیز به سه شکل ماینینگ انفرادی، استفاده از استخرهای استخراج و استخراج ابری انجام می‌شود.

علت محبوبیت دوج کوین

مدت کوتاهی پس از معرفی این رمز ارز، به طرز عجیبی در میان مردم محبوب شد. یک‌میلیون بار بازدید از سایت دوج کوین در مدت یک ماه پس از معرفی، گواه بر این موضوع است. شاید جالب به نظر برسد اما این محبوبیت تا جایی ادامه پیدا کرده‌است که لوگوی آن بر روی لباس و یا لوازم شخصی افراد دیده می‌شود. اگر توییتر بخواهد از یک سیستم متن‌باز استفاده کند، این محبوبیت به شکل انفجاری رشد خواهد کرد، زیرا میزان تعاملات مردم بالا می‌رود و می‌توان از نظرات مثبت دربارۀ تغییرات این رمز ارز استفاده کرد. دلایل محبوبیت Dogecoin عبارت است از:

  • ایده بامزه لوگو

ایدۀ لوگو Doge که از نژاد سگ شیبا اینو گرفته‌ شده‌، سبب جذب افراد زیادی شده‌است. این ایده از میم تصویر سگ شیبا و کلمۀ دوج گرفته‌ شده‌است.

  • حمایت شخصیت‌های بزرگ دنیا

همه می‌دانیم که بزرگ‌ترین حمایتگر این رمز ارز، ایلان ماسک است. به‌طوری‌که پس از هر توئیت او در رابطه با این رمز ارز، افزایش چشمگیری در قیمت ارز دوج کوین قابل‌مشاهده است. علاوه‌بر ایلان ماسک، کارول باسکین، بازیگر سریال ببر پادشاه، جین سیمونز، خوانندۀ اصلی گروه کیس، میلیاردر مشهور مارک کوبان، کای گرین بدن‌ساز حرفه‌ای، رپرهای آمریکایی اسنوپ داگ و لیل یاچی از حمایتگران تأثیرگذار در محبوبیت دوج کوین هستند.

  • کاربرد خیریه و مردمی

جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت انجام امور خیریه، بارها نام این ارز رمز را رسانه‌ای کرده‌است. به‌طوری‌که از آن با نام پول خودمانی و یا پول فقرا یاد می‌کنند.

  • زمان عرضه

 در اواخر سال 2013 و با خبر ممنوعیت بیت کوین در چین و نزولی شدن قیمت آن، Doge در شبکۀ اجتماعی ردیت معرفی شد و قیمت ارز دوج کوین در یک روز 450% رشد کرد.

تأثیر خرید توییتر بر دوج کوین

علاقۀ زیاد ایلان ماسک به رمز ارزهای دیجیتال به‌خصوص دوج کوین، تأثیر زیادی بر قیمت ارز دیجیتال دارد. به‌طوری‌که با خرید توییتر توسط وی، افزایش قیمت ارز دوج کوین 23% بوده‌است. بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال بر این باورند که ایلان ماسک می‌خواهد المان‌های غیرمتمرکز کریپتو را به توییتر بیاورد. یکی از دلایلی که آن‌ها تمایل به انجام این اتفاق دارند، این است که می‌توانند از توییتر برای انتشار اطلاعات و نظرات خود استفاده کنند. به‌علاوه ادغام ارزهای دیجیتال با توییتر، حجم معاملات صنعت کریپتو را افزایش می‌دهد. همچنین تعداد کاربرانی که وارد این صنعت خواهند شد، بسیار زیاد خواهد بود. این موضوع نشانگر این واقعیت است که صنعت رمز ارزها آن‌قدر بزرگ‌ شده‌است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و استفاده از یک شبکۀ اجتماعی مانند توییتر می‌تواند تا حد زیادی جنبۀ تبلیغاتی برای خرید ارزهای دیجیتال داشته باشد.

خریدوفروش دوج کوین در ایران

همانند سایر ارزهای دیجیتال، خریدوفروش دوج کوین در ایران امکان‌پذیر است. برای خرید این ارز از طریق سایت، ابتدا باید یک حساب کاربری بسازید و پس از تأیید هویت، سطح حساب کاربری را با هدف دسترسی به امکانات بیشتر ارتقا دهید. فرآیند خرید Doge همانند سایر رمز ارزها مانند بیت کوین، با افزایش موجودی حساب شروع می‌شود و شما امکان خرید ارز دوج به ریال و مبادله با سایر رمز ارزها را خواهید داشت و برای انجام مبادلات ارزی، مقداری کارمزد باید پرداخت شود که این مبلغ از هر دو طرف معامله کسر خواهد شد.

برای فروش دوج کوین نیز از طریق سایت می‌توانید اقدام کنید. برای انجام این کار، در ابتدا باید درخواست خود را مبنی‌بر فروش رمز ارز ثبت کنید؛ امکان قیمت‌دهی از طرف شما وجود خواهد داشت اما این موضوع درصد فروش را بسیار پایین می‌آورد. پیشنهاد ما برای فروش قطعی، استفاده از نرخ‌های پیشنهادی است. پس از فروش، امکان تبدیل ارز فروخته‌شده به ریال وجود خواهد داشت. میزان کارمزد در نظر گرفته‌شده برای فروش این رمز ارز به حجم معاملات بستگی دارد.

images_1674296022.png

سؤالات متداول

۱. آیا دوج کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

به دلیل افزایش قیمت ارز دیجیتال، استخراج Doge می‌تواند سودآور باشد. اما توقع میلیاردر شدن از طریق سرمایه‌گذاری بر این میم کوین کمی رؤیایی به نظر می‌رسد.

۲. آیا استخراج Doge با گوشی موبایل امکان‌پذیر است؟

بله، نرم‌افزارهای موبایلی وجود دارند که استخراج این رمز ارز دیجیتال را ممکن می‌کنند. اما به دلیل پردازشگر ضعیف موبایل و وجود نسخه‌های قدرت‌مند‌تر از نسخۀ موبایل، کسب درآمد از این طریق کمی دشوار به نظر می‌رسد.

۳. چه تعداد دوج کوین برای استخراج باقی‌ مانده‌است؟

با این‌که تعداد 132.67 میلیارد Dogecoin، ماین شده‌است، اما محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

۴. آیا قیمت رمز ارز دوج به یک دلار می‌رسد؟

قیمت ارز دیجیتال این کوین در حال حاضر فاصلۀ زیادی با یک دلار دارد. اما رسیدن به یک دلار در آیندۀ دور، غیرممکن نخواهد بود.

۵. آیا دوج کوین کلاه‌برداری است؟

خیر، با این‌که این میم کوین در ابتدا یک شوخی بود اما به‌تازگی به یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و خریدوفروش تبدیل‌ شده‌است.

۶. ارز دیجیتال دوج را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین و معتبرترین راه برای خرید ارز دیجیتال Dogecoin، استفاده از صرافی‌های شناخته‌شده است. بهتر است قبل از هرگونه خرید‌و‌فروش، دربارۀ صرافی موردنظر خود تحقیق کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال دوج کوین که یکی از رمز ارزهای مهم است، توسط ایلان ماسک و سلبریتی‌های مشهور حمایت می‌شود و این امر بر افزایش اعتبار این ارز می‌افزاید. اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال دارید، می‌توانید آن را از طریق صرافی ارزهای دیجیتال و یا برخی کارگزاری‌های آنلاین تهیه کنید. در صورت اتصال کامل دوج کوین به توییتر، ارزش این رمز ارز بیش از پیش افزوده می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این ارز دیجیتال، مردمی بودن و امکان تبادل اطلاعات به راحتی است. نظرات خود را دربارۀ ارزهای دیجیتال با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. به نظر شما آیندۀ سرمایه‌گذاری ارز دوج بهتر است یا بیت کوین؟

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها