|
کدخبر: 287580

نکات مهمی که هنگام خرید ارزهای دیجیتال باید در نظر بگیرید!

بازار ارزهای دیجیتال با عمری کمتر از ۱۵ سال یکی از نوپاترین بازارهای مالی‌ست که حجم معاملات بسیار بالایی را در سطح بین‌المللی از آن خود کرده است. معامله‌ی رمزارز ها و سرمایه‌گذاری در این شکل از دارایی‌ها با سرعتی باورنکردنی تبدیل به یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری برای افرادی عادی، سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های مالی بزرگ شده است و همین موضوع نشان‌دهنده‌ی قدرت و سودآوری آن است.

نکات مهم خرید ارز دیجیتال

خرید ارزهای دیجیتال بعنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاری یا ابزاری برای معامله و سودآوری از آن مزایای مختلفی نسبت به سایر بازارهای مالی دارد، از جمله :

  • امنیت بسیار بالای معاملات بدلیل غیرمتمرکز بودن تراکنش‌ها
  • حداقل بودن هزینه‌های معاملات
  • قابل اعتماد بودن بدلیل حضور خیل عظیمی از افراد در یک بازار آزاد
  • قابلیت نقدشوندگی بالای دارایی‌ها
  • تنوع روش‌های درآمدزایی با خرید ارز دیجیتال
  • آینده‌‌دار بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال

اگر برای ورود به این حوزه آماده‌اید؛‌ رعایت نکاتی که در ادامه عنوان می‌کنیم را جدی بگیرید.

اصول مهم در خرید ارزهای دیجیتال

در این مطلب قرار نیست به شما آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال بدهیم، بلکه سرنخ‌هایی به شما می‌دهیم تا بدانید برای ورود به این بازار به چه اطلاعات، مهارت و دانشی نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرگونه اقدام، با صرف چند ساعت یا چند روز وقت درباره‌ی هرکدام از مطالبی که بطور خلاصه در اینجا ذکر کرده‌ایم، جستجوی کاملی در وب انجام دهید و اطلاعات جامعی کسب کنید.

مطالعه و تحقیق درباره عوامل موثر بر خرید و فروش رمز ارز

چه بعنوان سرمایه‌گذار و چه بعنوان معامله‌کننده اگر قصد ورود به بازار خرید و فروش رمز ارز را دارید لازم است درست مانند هر فعالیت مالی دیگر دانش لازم را در این باره کسب کنید. اطلاعات و دانش مورد نیاز برای معامله در این بازار اگر بیشتر از سایر بازارهای مالی نباشد، کمتر نیست.

انتخاب آیتم‌های سبد سرمایه‌گذاری وابسته به عوامل مختلفی است که باید یک به یک آن‌ها را بررسی و تحلیل کنید. برخی از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید پیش از خرید یک رمز ارز آن‌ها را بررسی کنید در ادامه بطور خلاصه عنوان کرده‌ایم:

وایت پیپر ارز دیجیتال: وایت پیپر مثل سند یک رمز ارز است و گزارش کاملی درمورد مشکل و راه‌حل ارائه شده برای آن توسط رمز ارز را در اختیار شما قرار می‌دهند. وایت پیپر با توضیح هدف و عملکرد یک ارز دیجیتال به شما دلیلی برای انتخاب کردنش می‌دهد.

ارزش بازار (مارکت کپ):‌ ممکن است نام وبسایت coinmarketcap به گوشتان خورده باشد،‌ این وبسایت مشخص می‌کند چقدر پول برای معامله‌ی یک رمز ارز بخصوص در بازار وجود دارد و این مبلغ درواقع پشتوانه و نشان‌دهنده‌ی اعتماد کاربران به سودآوری آن رمز ارز است.

حجم معاملات: علاوه بر حجم پول، تعداد و حجم معاملات یک رمز ارز هم در سودآوری و امنیت سرمایه‌گذاری در آن تعیین‌کننده است. هرچه تعداد معاملات یک رمز ارز بیشتر باشد، ریسک خرید و فروش آن کمتر است.

عمر رمز ارز: بالا بودن عمر فعالیت یک رمز ارز عامل مهمی در اعتماد به آن است. بیت‌کوین با بیش از ۱۳ سال فعالیت قدیمی‌ترین ارز دیجیتال موجود است.

برای پایین آوردن ریسک در هنگام خرید ارزهای دیجیتال، اطلاعات دیگری نیز وجود دارند که بهتر است آن‌ها را بررسی کنید. کاربرد ارز دیجیتال مورد نظر، حجم در گردش رمز ارز و میزان استقبال جهانی از آن‌، چیزهایی‌ هستند که می‌توانند در تصمیم‌گیری شما برای خرید رمز ارز دخیل باشند.

خرید و فروش ارز دیجیتال

انتخاب صرافی و کیف پول ارز دیجیتال

کتاب «هفت عادت مردمان موثر» را خوانده‌اید؟ هفتمین عادت مهم ذکر شده در این کتاب، تیز کردن تبر است! یعنی در هرکاری ابزار کارتان را دقیق و موثر انتخاب کنید. ابزارهای کار شما در بازار معامله ارز دیجیتال این موارد است:

صرافی معتبر ارز دیجیتال: انتخاب یک صرافی رمز ارز قابل اعتماد، پرسابقه و پرکار که ابزارهای لازم را با کاربری آسان در اختیار شما قرار بدهد بسیار مهم است. نمایش قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، حجم معاملات بالا، سرعت بالا در تسویه، تنوع ارزهای دیجیتال قابل معامله و کارمزدهای پایین برای تراکنش‌ها از جمله مهم‌ترین چیزهایی‌ست که در انتخاب یک صرافی دخیل‌اند. در این باره تحقیق کنید.

کیف پول ارز دیجیتال: برای نگهداری دارایی و البته خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از ابزارهای کار شما کیف پول رمز ارز است. این کیف پول می‌تواند دیجیتال یا فیزیکی باشد اما اطمینان از امنیت آن اولین ماموریت شماست. درباره کیف پول‌های ایرانی و خارجی، کاربردها و محدودیت‌های آن‌ها برای کاربران ایرانی به خوبی تحقیق کنید.

تشکیل سبد سرمایه گذار ی

این اصل سرمایه‌گذاری برای تمامی بازارهای مالی صدق می‌کند و بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. همه‌ی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد قرار ندهید. بازار ارزهای دیجیتال به قدری تنوع در کوین و توکن دارد که با آگاهی کامل می‌توانید سودآوری‌تان را با ایجاد سبد‌های سرمایه‌گذاری هوشمندانه تضمین کنید.

یادگیری مهارت‌های نرم برای سرمایه گذاری

معامله‌گری و سرمایه گذاری مالی نیازمند روحیه و ویژگی‌های شخصیتی مهمی‌ست که کسب آن‌ها پیش از تصمیم به خرید ارز دیجیتال مهم و حیاتی‌ست.

خرید رمز ارز

ریسک پذیری:‌ بازار مالی بازار ریسک‌پذیری است. هیچ تصمیمی در این بازار بدون ریسک نیست، مهارت تشخیص میزان ریسک و تصمیم‌گیری هوشمندانه در این بازار از ضرورت‌هاست.

کنترل هیجانات: هر رفتار تکانه‌ای پس از سودها یا ضررهای سنگین در این بازار می‌تواند علاوه‌بر از بین بردن سرمایه‌تان، انگیزه و قدرت تفکر منطقی برای ادامه فعالیت را از شما بگیرد.

اعتماد به تحلیل‌های شخصی: پیروی کورکورانه از سیگنال‌های افراد مدعی بازار می‌تواند بدترین تصمیم زندگی‌تان باشد. اعتماد به تحلیل‌های شخصی قدرت تحلیل و مهارت‌های سرمایه‌گذاری شما را به مرور تقویت کرده، در درازمدت و با آزمون و خطای عاقلانه شما را به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها