|
کدخبر: 286303 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

۲ پیش بینی خطرناک برای بیت کوین / از رمز ریال چه خبر؟

بیت کوین هنوز هم محبوب‌ترین رمزارز در جهان است. ارز دیجیتالی که برخی بر صعود نجومی آن اعتقاد دارند و برخی آن را در لبه پرتگاه می‌بینند. در این گزارش به تحولات این مرزارز و آخرین جزئیات درباره رمزارز ملی می‌پردازیم.

اقتصاد ۲ پیش بینی خطرناک برای بیت کوین / از رمز ریال چه خبر؟

ارز دیجیتال بیت کوین در آخرین تغییرات حرکت صعودی را نشان می‌دهد. این رمزارز محبوب در لحظه تنظیم خبر به قیمت ۲۳ هزار و ۱۰۳ دلار خرید و فروش می‌شود. سختی استخراج بیت‌کوین در تاریخ ۲۹ ژانویه سال میلادی جاری بعد از ثبت افزایش ۴.۶۸ درصدی، به بالاترین سطح خود رسید و از رقم رکورد ۲ هفته قبل خود گذشت. در حال حاضر ۴۲.۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است. براساس گزارش یک شرکت سرمایه‌گذاری، بیت‌کوین تا قبل از رسیدن به سال میلادی ۲۰۲۴ به قیمت بالاتر از ۱۱۰ هزار دلار برسد. در مقابل نیز این احتمال وجود دارد اگر با یک رکود سراسری مواجه شویم و سهام بازار جهانی به سقوطی ۳۰ درصدی برسد، بیت کوین حتی به پایین‌تر از ۱۲ هزار دلار نیز سقوط داشته باشد. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به تحولات بازار ارز دیجیتال در عرصه بین‌الملل و ایران داشته باشیم. 

گردش مالی میلیاردی ارزهای دیجیتال در تابستان سال جاری

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از گردش مالی میلیاردی ارزهای دیجیتال در تابستان سال جاری خبر داد. بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی در ۳ ماهه دوم سال در حوزه ارزهای دیجیتال گردش مالی ۸.۵ هزار میلیارد تومانی در کشور به ثبت رسیده است. این مقام مسئول در مورد تاخیر در پرداختن به بازار ارز دیجیتال توسط مدیران اقتصادی کشور هشدار داد و تاکید کرد اگر پشت گوش انداخته شود، ممکن اتفاقی ناخوشایندی نظیر موسسات مالی و اعتباری را به زودی شاهد باشیم!

آخرین جزئیات درباره راه اندازی ریال دیجیتال

در ایران چندین سال است که از رمزارز ملی صحبت می‌شود و به تازگی شاهد هستیم که رمزارز ملی یا ریال دیجیتال، ماه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس آخرین خبرها اعلام شده است؛ صالح آبادی رئیس کل پیشین بانک مرکزی اجرای مرحله پیش آزمایشی رمز ریال بانک مرکزی را اطلاع داده بود. در روزهای اخیر نیز مراحل پیش از راه اندازی آزمایشی رمز ریال با رقم یک میلیارد تومان و با ارائه رمز ریال به تعداد محدودی از افراد شروع شده است. مرحله پیش آزمایشی رمزارز ملی در ۲ بانک ملی و ملت اجرایی شده است. هدف بانک مرکزی ایران از انتشار پول دیجیتال در ابتدا ایجاد بستری مناسب برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و پاسخ به نیازمندی‌های مرتبط با حوزه پرداخت در اقتصاد دیجیتال است.

فرق بین رمزارز ملی و رمزارزهای رایج این است که انتشار رمزریال مانند ریال در انحصار بانک مرکزی است. رمزریال مانند اسکناس یک ابزار مبادله‌ای، دارای قوه ابراء و یک ابزار پرداخت است. رمزریالی که در داخل گوشی مشاهده می‌شود، بانک به عنوان شخص سوم و واسطه گر است. در واقع با این ابزار امکان انتقال وجه فراهم می‌شود.  پول و اسکناسی که در جیب داریم، حذف می‌شود و به صورت الکترونیک مبادله می‌شود.

امکانات جدید در کیف پول کوین بیس

کاربران ارز دیجیتال می‌توانند دیگر نگران امنیت سرمایه خود نباشند. کیف پول کوین قابلیت‌های امنیتی جالبی را رونمایی کرده است. بر این اساس گزینه‌های امنیتی جدید به کیف پول کوین بیس اضافه شد. یکی از قابلیت‌های کیف پول مذکور، این است که به طور خودکار دارایی‌های مشکوک وارد شده را شناسایی می‌کند. همچنین پیش نمایش معاملات، فهرست برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) و هشدار تاییدیه توکن (token approval alerts) از دیگر امکانات این کیف پول است. لازم به ذکر است که در قابلیت‌های جدید کیف پول کوین بیس در صورت ارتباط با هرگونه برنامه غیرمتمرکز خطرناک، به کاربر هشداری نمایش داده می‌شود تا کاربر قادر باشد خطرات پنهان موجود در قرارداد را مشاهده کند.

حمله‌های امنیتی در ژانویه ۹۳ درصد کاهش یافت

در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی تعداد ۲۴ حمله و ارسال ۲.۶میلیون دلار ارز دیجیتال به میکسرهایی تورنادو کش را شاهد بودیم. طبق آمار منتشر شده زیان حاصل از حمله‌های امنیتی به پروژه‌های ارزهای دیجیتال در ماه ژانویه یعنی دی ماه سال جاری، ۸.۸میلیون دلار بوده است. این رقم ۹۲.۷درصدی کمتر از ۱۲۱.۴ میلیون دلاری است که در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) در این حملات به سرقت رفته است.

تسلا توسط بیت کوین ۱۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ ضرر خورد

طبق آخرین گزارش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سال میلادی گذشته تسلا چیزی قریب به ۱۴۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری در رمزارز بیت کوین زیان دیده است. این شرکت خودروهای الکتریکی از نظر افت قیمت بیت کوین نیز در سال گذشته میلادی ۲۰۴ میلیون دلار ضرر خورد. لازم به ذکر است که شرکت تسلا در ماه فوریه ۲۰۲۱ یعنی در بهمن ماه ۱۳۹۹ با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیون دلاری در حوزه ارزهای دیجیتال به یک ابر سرمایه‌گذار در این بازار تبدیل شده بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها