|
کدخبر: 287072

اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی آموزش و پرورش برای مدارس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

اقتصاد اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی آموزش و پرورش برای مدارس

 رحیم زارع در کمیسیون تلفیق گفت:کمیسیون تلفیق در نشست امروز خود مصوب کرد تا در راستای اجرای سیاستگذاری پولی و عملیات بازار باز، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صرفاً مجاز به خرید اوراق بهادار منتشر شده از سوی خزانه در بازار ثانویه است و خرید اوراق بهادار منتشره از سوی دولت یا شرکتهای دولتی در  بازار اولیه ممنوع خواهد بود.

وی تاکید کرد :همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد از طریق اسناد اوراق تسویه بدهی نیروهای مسلح را بابت آب، برق، گاز و مخابرات به صورت جمعی و خرجی تا مبلغ ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسویه کند.

وی بیان کرد: همچنین کمیسیون تصویب کرد ۱۵ هزار میلیارد تومان از اوراق منتشره در تبصره ۵ ، به سازمان نوسازی مدارس و تجهیز آنها و آموزش و پرورش، آن هم با اولویت خیرین در مناطق محروم اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی ادامه داد: همچنین کمیسیون تصویب کرد مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از اوراق منتشره مربوط به بافت‌های فرسوده، ساماندهی حاشیه نشینی، سکونتگاه‌های غیررسمی و طرح‌های بازسازی پیرامون حرم های مطهر امام رضا علیه السلام ،شاه عبدالعظیم حسنی(ع) ،حضرت معصومه (ع)و حضرت شاهچراغ (ع) به نسبت۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری ها اختصاص یابد.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد وجوه دریافتی افزایش نرخ آب بها جهت آبرسانی آب شرب برای شهرهای دارای تنش آبی روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و اصلاح شبکه آن و تکمیل فاضلاب روستایی اختصاص یابد.

زارع بیان کرد : همچنین کمیسیون تصویب کرد تا مبلغ ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض قانون حمایت از صنعت برق به میزان ده درصد مبلغ مصرفی و ۳۵ درصد جهت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی و ۶۵ درصد مابقی برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری های تجدیدپذیر اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد :همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بانک مرکزی، کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری، صندوق های قرض الحسنه ،شهرداری‌ها، پلیس راهور ، فراجا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شدند تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ با راه اندازی سامانه برخط (وب سرویس) اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی را برای سال ۱۴۰۲ و سنوات قبل را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

زارع بیان کرد : همچنین کمیسیون تلفیق سازمان امور مالیاتی را  مکلف کرد پرونده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکزی آنها نیز به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی ارسال نماید.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها