|
کدخبر: 286104 سینا ستوده

تاکید نماینده مجلس بر همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: بازنشستگان آیینه ما هستند و به سرعت باید اقدامات لازم برای همسان سازی آنها صورت گیرد.

اقتصاد تاکید نماینده مجلس بر همسان سازی حقوق بازنشستگان

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ بهمن ماه) به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه و با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع‌کننده نبودن پاسخ وزیر

گزارش شور دوم کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه ( س )

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامه آب و هوای پاریس

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه اصلاح تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز.

تعاریف طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی تعیین شد

با تصویب نمایندگان و در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قانون مالیات‌های مستقیم به منظور اجرای طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اصلاح شد.
 

اعضای ناظر مجلس در شورای نظارت بر مدارس انتخاب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، داوودی، فلاحی و کریمی را به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ۳ استان را انتخاب کردند.

برخی نباید برای رأی آوری تبلیغ کنند

محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رحیمی جهان آبادی درخصوص رسیدگی به مشکلات مردم به جای اصلاح این قانون گفت: رهبر معظم انقلاب در خردادماه نسبت به اصلاح سیاست های کلی انتخابات و اصلاح قانون تاکید داشتند؛ قانون فعلی دارای کاستی ها و نواقصی است و دستگاه ها پیشنهادات خود را در مورد آن ارائه کرده و گره ها و مشکلات به صورت کامل آسیب شناسی شده است.

سیاست ارزی پایدار و غیر رانتی از سوی بانک مرکزی طراحی شود

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: شرایط اقتصادی کشور می طلبد مدیریت قوی تر و کارآمد تر در تمامی صحنه های کشور حضور داشته باشد انتظار این است سیاست ارزی پایدار و غیر رانتی از سوی بانک مرکزی طراحی شود.

رتبه بندی معلمان ناقص اجرا شده است

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه رتبه بندی ناقص اجرا شده است، گفت: آقای وزیر محترم آموزش و پرورش، آموزش و پرورش جایگاه نگاه پوپولیستی و دخالت‌های مستقیم در مبادلات مدیریتی نیست.

واکنش نماینده مجلس به مولدسازی دارایی ها

محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس گفت: تصمیم مولدسازی دارایی‌ها و ثروت ملی چیزی شبیه یک فاجعه برای کشور است.
 

مجلس حق ورود به موضوع مولدسازی را باید داشته باشد

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس با اشاره به موضوع مولدسازی گفت: مجلس حق ورود به این موضوع را دارد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس طبق قانون اساسی حق ورود دارد، لایحه‌ای که داده شده درباره ۳۰ هزار میلیارد باید در مسیر مجلس طی شود و به تأیید شورای نگهبان برسد.

اقدامات لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود

روح الله متفکر آزاد در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و آرزوی سلامتی برای مردم زلزله زده خوی و تاکید بر رسیدگی به امورات مردم این منطقه گفت: رئیس جمهور و هیات دولت، آذربایجان قطب تولید و صنعت کشور است، اما اکنون سرمایه گذاران به دلیل نداشتن برق کافی به استان های دیگر می روند که نمی توان از این موضوع به راحتی عبور کرد.

متفکرآزاد گفت: بازنشستگان آیینه ما هستند و به سرعت باید اقدامات لازم برای همسان سازی آنها صورت گیرد.

انتقاد از وضعیت معیشتی بازنشستگان

آرش زره تن نماینده مردم اورامانات در مجلس، گفت: طبق ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه باید عدالت و تعادل در پرداخت حقوق و رفاهیات پرسنل شاغل و بازنشسته تسریع شده اما متاسفانه این مهم در رابطه با بازنشستگان رعایت نمی شود.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به چند نمونه از مواردی که حقوق بازنشستگان در آن رعایت نشده است را اشاره می کنم به عنوان مثال فوق العاده مناطق جنگی حق بازنشستگان است ضمن آنکه طی نامه مشترک سال گذشته سازمان برنامه و اداره استخدامی، باید معادل ریالی یک گروه شغلی به بازنشستگان پرداخت می شد اما چرا پرداخت نمی شود.

تذکر نماینده مجلس درباره تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی

غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان با بیان اینکه مشکلات مردم با بودجه ۱۴۰۲ بیشتر می شود، گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان نمی تواند تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را جبران کند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس یازدهم افزود: آیا کمبود نان و صف های طولانی نانوایی، افزایش قیمت مایحتاج عمومی، عدم اجرای کامل طرح رتبه بندی فرهنگیان، افزایش نرخ ارز، کمبود نهاده های کشاورزی ودامی، افزایش قیمت خودرو، مشکل مسکن، سرعت پایین و قطع اینترنت، قطعی گاز، افزایش قیمت قبوض گاز و ... باعث نارضایتی مردم نیست؟

پایان صحن علنی مجلس

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۲۱ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی فردا (سه شنبه، ۱۱ بهمن ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

  • وزیری ارسالی در

    سلام افزایش باید رسیدن به خط فقرباشه واگ رنه تاثیری ندارد

ارسال نظر