|
کدخبر: 282800

ثبت رکورد جدید در بورس کالا / پژو ۲۰۷ بالاتر از قیمت پایه

امروز ۴ دی ماه بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ نفر برای خرید تنها ۲ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا به رقابت پرداختند که در نهایت این خودرو با میانگین قیمتی ۴۱۰ میلیون تومان، حدود ۱۲۱ درصد بالاتر از قیمت پایه و با رشد ۶۷ میلیونی نسبت به عرضه ۳۰ آبان ماه به فروش رسید.

اقتصاد ثبت رکورد جدید در بورس کالا / پژو ۲۰۷ بالاتر از قیمت پایه

در جریان معاملات امروز بورس کالای ایران، تعداد ۲ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ مورد معامله قرار گرفت. این تعداد خودرو با میانگین قیمتی ۴۱۰  میلیون و ۵۲۳ هزار تومان به فروش رسید. این خودروها در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ به خریداران تحویل داده خواهند شد.

خریدان این خودرو علاوه بر قیمت مچ شده این خودرو باید ۱۳ درصد مالیات بابت و عوارض قانونی  پرداخت کنند و همچنین مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان نیز برای هزینه‌ها شامل بیمه و شماره گذاری خودرو بپردازند.

۱۲۱ درصد بالاتر از قیمت پایه

امروز و پس از معامله خودروهای هایما و شاهین که طی هفته های گذشته در بورس کالا عرضه شد و به گفته برخی از رسانه‌ها تعادل عرضه و تقاضا در بورس کالا برقرار شده بود، امروز در عرضه پژو ۲۰۷ شاهد رشد تقاضای شدید برای خرید این خودرو بودیم به صورتی که برای تنها برای خرید ۲ هزار خودرو بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ نفر به رقابت پرداختند که در نهایت این خودرو با میانگین قیمتی ۴۱۰ میلیون تومان، حدود ۱۲۱ درصد بالاتر از قیمت پایه به فروش رسید.

این درحالی است که قیمت ۲۰۷ در اولین عرضه خود در بورس کالا که در ۳۰ آبان ۱۴۰۱ اجرا شد با میانگین قیمتی ۳۴۲ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان و به عبارتی با ۸۳ درصد رقابت مورد معامله قرار گرفت که با توجه به قیمت میانگین ثبت شده معاملات در امروز پژو ۲۰۷ حدود ۶۷ میلیون  و ۶۰۰ هزار تومان رشد قیمت را نسبت به اولین عرضه خودرو در بورس کالا ثبت کرده است!

بورس-کالا

هدف اصلی عرضه خودرو در بورس کالا متعادل شدن عرضه و تقاضا و ثبات قیمت در بازار خودرو بود اما تا به امروز در بخش خودروهای پر تقاضا هیچ کدام از این اهداف محقق نشده است و قیمت خودرو در بورس رکورد‌های جدیدی را ثبت می کند.

منبع: برنا
  • ناشناس ارسالی در

    بورس راهی جدید برای دزدی خودروسازان و دز دی دولت که جرئت افزایش قیمت خودرو را به صورت عادی ندارند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها