|
کدخبر: 282392 رویا رئیسی

گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بازارهای مالی

بیت کوین ۹ هزار دلاری،‌ کابوس سرمایه‌گذاران شد / دومینوی ورشکستگی غول‌های رمزارز

امیرآبادی، کارشناس بازارهای مالی معتقد است: اولین سناریو برای نزول بیت کوین محدوده ۱۱ هزار دلار است که اگر در این کف قیمتی موفق نباشد، ریزش تا ۹ هزار دلار بعید به نظر نمی‌آید. مقاومت اصلی بیت کوین در صورت صعود محدوده ۳۷ هزار دلار است.

اقتصاد بیت کوین ۹ هزار دلاری،‌ کابوس سرمایه‌گذاران شد / دومینوی ورشکستگی غول‌های رمزارز

در ماه‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال با رویدادهای ناامیدکننده‌ای مواجه شد و سرمایه‌گذاران خرد را با تردید روبه‌رو کرد. بیت کوین در آذرماه سال گذشته در محدوده ۴۷ هزار دلار بود اما در شرایط فعلی توان عبور از کانال ۲۰ هزار دلار را ندارد. از سویی ماجرای ورشکستگی صرافی ftx نیز دغدغه تازه برای فعالین این بازار شد. در خصوص روند فعلی بازار و آینده ارزهای دیجیتال گفتگویی با یکی از فعالین بازارهای مالی داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

بایننس در صف ورشکستگی است؟

رحمان امیرآبادی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: صرافی ftx حدوداً ۹ میلیارد دلار بدهی دارد اما بر اساس گزارش‌ها مالی ارائه شده از سوی این صرافی ارزش دارایی‌های مجموعه مذکور کمتر از ۱ میلیارد دلار است. در شرایطی که صرافی بحران نقدینگی‌ داشته باشد، قادر به پردازش درخواست مشتریان خودش نیست.

امیرآبادی

امیرآبادی اظهار کرد: انتشار این خبر در خصوص صرافی ftx همانند دومینو بر روی صرافی‌های دیگر نیز تأثیر گذاشت. اگر چه اخباری پیرامون ورشکستگی بایننس نیز منتشر شد اما خطر ورشکستگی این صرافی به نظر درست نیست. کار و فعالیت بایننس تنها متکی به صرافی نیست و ارزش توکن‌های بایننس بیشتر بر اساس بلاک چین بایننس و توکن busd استیبل‌کوین های متمرکز که  توسط بانک مرکزی آمریکا مورد نظارت قرار دارد و تقریباً توکن های امن هستند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم معامله‌گران و سرمایه‌گذارها دارایی دیجیتال خود را در کیف پول شخصی نگهداری کنند. پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ از سقف ۶ تا ۷ تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

بیت کوین طلای دوم بازارهای مالی

این کارشناس بازارهای مالی تأکید کرد: بیت کوین طلای دوم است و به عنوان بازیگر اصلی مارکت پیشروی کرده و تا به امروز در حفظ رتبه اول بازار نیز موفق عمل کرده است. البته نباید فراموش کرد که ارزهای دیجیتال پشتوانه بیمه‌ای ندارند و در صورت بروز مشکل سرمایه اشخاص از بین می‌رود. از سویی قوانین شفاف در این بازار حاکم نیست و به این واسطه سرمایه‌گذاران خرد اطمینان کافی ندارند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: نباید این باور رشد کند که رمز ارزها به وجود آمدند تا دست دولت‌ها از جیب مردم کوتاه شود. دولت‌ها با تورم از مردم مالیات پنهان می‌گیرند. در نتیجه اکثر حکومت‌ها مخالف قوانین برای این بازار هستند. همان‌طور که اداره پست شکست را در مقابل پیام‌رسان‌ها و اینترنت قبول کرد، دولت‌ها هم دیر یا زود ارز دیجیتال را باید قبول کنند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر با روند نزولی همراه بود و در هفته اخیر چندین بار به محدوده ۲۰ هزار دلاری حمله کرد اما هر بار برای ورود به کانال ۲۰ هزار دلاری ناموفق بود. بیت کوین برای صعود به مراحل بالاتر ابتدا باید ناحیه ۲۵۲۰ واحدی را به سمت بالا را بشکند و در آن ناحیه تثبیت شود.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه گفت: دلیل اصلی ریزش اخیر رقابت بین امریکا، چین و روسیه است. استخراج‌کننده اعظم بیت کوین روسیه و چین هستند و به همین علت بیت کوین امروز به رقیبی برای آمریکا تبدیل شده و آمریکا با هر ترفندی بیت کوین را در محدوده پایین نگه داشته است. رشد بیت کوین خطر بزرگی را برای دلار در آینده ایجاد خواهد کرد. همچنان که ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به این خطر اشاره کرده بود.

نگران نابودی بیت کوین نباشید

امیرآبادی اظهار کرد: در سراسر دنیا بحث بی‌اعتمادی به بیت کوین وجود دارد. به شخصه بیت کوین را به عنوان یک ارز واقعی قبول دارم اما باید مشخص شود که امریکا اجازه رشد به بیت کوین می‌دهد یا خیر.

وی افزود: این اظهارنظر که بیت کوین محکوم به نابودی است را نمی‌پذیرم. اگر چه وضعیت ناامیدکننده‌ای در بازار برای بیت کوین حاکم است اما باید ارزهای دیجیتال را قبول کنیم. همان‌گونه که شبکه‌های اجتماعی را قبول کردیم.

این کارشناس بازارهای مالی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیت کوین صعود بالای ۲۰ هزار دلار را آینده نزدیک داشته باشد اما مجدداً به سمت اهداف نزولی حرکت خواهد کرد. اولین سناریو برای نزول بیت کوین محدوده ۱۱ هزار دلار است که اگر در این کف قیمتی موفق نباشد، ریزش تا ۹ هزار دلار بعید به نظر نمی‌آید. مقاومت اصلی بیت کوین در صورت صعود محدوده ۳۷ هزار دلار است.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها