|
کدخبر: 281924

قیمت طلا نزولی شد! + جزئیات

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۷۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

اقتصاد قیمت طلا نزولی شد! + جزئیات

قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت، اما پیش‌بینی ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث کاهش قیمت هفتگی این فلز گران‌بها شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۷۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافته که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

برخی تحلیلگران عقیده دارند کاهش هفتگی قیمت طلا نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا بوده‌است. به‌علاوه، افزایش خطر رکود اقتصاد دنیا باعث می‌شود سرمایه‌گذاران دلار را به‌عنوان یک پشتوانه ایمن انتخاب کنند.

بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را ۵۰ واحد طبق آن‌چه انتظار می‌رفت افزایش داد، اما جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا گفت این بانک نرخ بهره را در سال آینده میلادی علی‌رغم احتمال رکود اقتصاد بیش‌از پیش بالا می‌برد.

گرچه همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این فلز گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

بانک‌های مرکزی اروپا هم مانند آمریکا روند افزایش نرخ بهره خود را آرام کرده‌اند، اما اعلام کردند شرایط مالی را علی‌رغم وخیم‌تر شدن عملکرد اقتصاد دنیا سخت‌تر خواهند کرد.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۱۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۰ درصد کاهش ۱۰۰۷ دلار و ۸ سنت معامله می‌شود. پالادیم با ۱.۱ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۵۱ سنت رسید، اما بیشترین کاهش هفتگی خود را طی ۲ ماه گذشته تجربه می‌کند.

خطر رکود اقتصاد دنیا تقاضای صنعتی برای فلزات را پایین می‌آورد که می‌تواند بر قیمت پلاتین و پالادیوم بیشتر از سایر فلزات تأثیر بگذارد، چون از آن‌ها در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها