|
کدخبر: 273672

قیمت طلا صعودی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۱۷۱۹ دلار و ۳۱ سنت رسید.

اقتصاد قیمت طلا صعودی شد

قیمت طلا پس‌از نزدیک شدن به ۱۷۰۰ دلار، یک‌بار دیگر افزایش یافت. این در حالی است که انتظار می‌رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در دیدار آینده فدرال‌رزرو در این ماه بازهم بالا رود. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا درحدود ۱۷۰۰ دلار درحال نوسان است که طبق گفته‌ تحلیلگران بازار، یک منطقه خطر برای این فلز گرانبها به حساب می‌آید. اگر قیمت طلا از این سطح پائین‌تر رود، حمایت سرمایه‌گذاران را از دست خواهد داد. به‌نظر می‌رسد قیمت طلا در پایان هفته جاری پس‌از یک هفته کاهش پیاپی تقریباً ثابت باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۱۷۱۹ دلار و ۳۱ سنت رسید.

جروم پاول رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد بانک مرکزی باید یک اقدام سریع و مستقیم برای کنترل تورم انجام دهد، بنابراین احتمالاً نرخ بهره را در اجلاس روزهای ۲۰ و ۲۱ سپتامبر ۷۵ واحد دیگر بالا می‌برد. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا هم همین مقدار افزایش نرخ بهره را در ماه اکتبر داشته باشد.

سود اوراق‌قرضه خزانه‌داری آمریکا به ۳.۵۱ درصد رسیده که بالاترین رقم از ۲۰۰۷ را نشان می‌دهد. این افزایش بر فلزات غیر سوددهی مانند طلا تاثیر می‌گذارد. ارزش دلار همچنان به روند افزایش خود در برابر سایر ارزهای بزرگ دنیا ادامه می‌دهد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا را گران‌تر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با ۱.۴۵ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۷۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۷ درصد افزایش ۸۸۴ دلار و ۸۸ سنت معامله می‌شود.

ش

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها