|
کدخبر: 281142

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی/ افزایش ۱۲۰ درصدی حق‌ بیمه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش ۱۲۰ درصدی سهم این سازمان در پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داد.

میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار رئیس هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و همچنین تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگان با اشاره به اینکه موضوع درمان بازنشستگان همواره یک اولویت برای کشور و دولت و سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موضوع درمان بازنشستگان را مورد تأکید قرار داده‌اند و چند جلسه با موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان برگزار شده که جوانب مختلف موضوع با همفکری و مشارکت بازنشستگان عزیز بررسی شده است.

وی گفت: بهبود و ارتقای سطح درمان بازنشستگان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است و ما ارائه خدمات به بازنشستگان عزیز را مایه افتخار می‌دانیم و خدا را شاکریم که توفیق خدمت به آن‌ها را نصیب ما کرده است. به‌رغم محدودیت و مشکلات تأمین منابع، امسال هم مانند سال گذشته ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بازنشستگان از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد و به این ترتیب سازمان تأمین اجتماعی با افزایش ایجاد شده در سقف تعهدات قرارداد، به ازای هر فرد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش، ماهانه مبلغ ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان از مبلغ حق بیمه تکمیلی پرداخت خواهد کرد.

محمد اسدی؛ رئیس هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین‌اجتماعی نیز با اعلام انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۱ گفت: سازمان تأمین اجتماعی در مورد انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان، همکاری بسیار خوبی با کانون عالی داشت و ۵۰ درصد حق بیمه بازنشستگان را سازمان تأمین اجتماعی تأمین و پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ریالی مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در قرارداد سال جدید افزایش بسیار قابل توجهی داشته است، افزود: سقف تعهدات بیمه تکمیلی در قرارداد جدید برای موارد خدمات بستری فوق‌تخصصی به ۷۵ میلیون تومان و در بستری عمومی به ۳۵ میلیون تومان افزایش یافته است که این افزایش با توجه به نیاز ویژه این قشر به خدمات سلامت، دغدغه‌های آنان را پوشش خواهد داد.

همچنین علی‌اصغر بیات؛ عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در این مراسم گفت: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی سقف تعهدات شرکت بیمه‌گر ۸۰ درصد افزایش یافته و مقرر شده است شرکت بیمه‌گر بلافاصله بعد از کسر سهم بیمه‌گر پایه، مبالغ هزینه شده از سوی بازنشستگان را در قالب قرارداد پرداخت کند.

 

ارسال نظر