|
کدخبر: 281050

جزئیات جدید درباره زمان واریز ما به‌ التفاوت پرستاران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حق پرستاری معلولان شدید و ضایعه نخاعی‌ها توضیح داد.

علیرضا انجلاسی با اشاره به افزایش کمک هزینه نگهداری مددجویان در مراکز شبانه‌روزی و مراکز روزانه اظهار کرد: کمک هزینه مراکز شبانه‌روزی ۵۰ درصد و روزانه ۳۵ درصد افزایش یافته است که این افزایش از آذرماه اعمال می‌شود.

وی افزود: همزمان با هفته بزرگداشت مقام افراد دارای معلولیت، هیئت وزیران به استناد ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان، با افزایش ۵۰ درصدی میزان کمک هزینه حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید موافقت کرد که این افزایش نیز به حساب خانواده‌ها واریز خواهد شد.

انجلاسی با اشاره به پرداخت تعرفه جدید تعیین شده به مراکز شبانه‌روزی و روزانه تصریح کرد: از آذر ماه این ارقام برای هر مددجو در نظر گرفته شده است که به صورت متمرکز واریز می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که مابه‌التفاوت افزایش‌های صورت گرفته چه زمانی به حساب به مراکز واریز خواهد شد، بیان کرد: مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته در حدود تخصیص اعتبار و به محض ابلاغ اعتبار و دریافت منابع از خزانه پرداخت می‌شود.

چند درصد از معابر شهر تهران جهت تردد معلولان مناسب‌سازی شده است؟

انجلاسی در پاسخ به این پرسش که آیا مابه‌التفاوت افزایش ۳۰ درصدی مستمری نیز به حساب مددجویان واریز می‌شود یا خیر، گفت: براساس مصوبه مجلس این افزایش از مهرماه در نظر گرفته شده است به طوری که مستمری آبان ماه مددجویان با افزایش ۳۰ درصد واریز شد ضمن اینکه مابه‌التفاوت افزایش ۳۰ درصدی مهرماه نیز در چند روز گذشته به حساب مددجویان واریز شد و بنابراین معوقه نداریم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر