|
کدخبر: 280766

سرنوشت سود سهام عدالت مشخص شد

با ابلاغ تصویب‌نامه دولت در خصوص واگذاری سهام به اقشار کم درآمد فاقد سهام عدالت، گام عملی برای اجرای این مصوبه که بر اساس به هر مشمول ۱۰۰ میلیون ریال سهام به صورت اقساط ۱۰ ساله واگذار می شود، برداشته شد.

اقتصاد سرنوشت سود سهام عدالت مشخص شد

هیات وزیران در جلسه ششم مهر ماه امسال با «واگذاری سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران» موافقت کرد که این مصوبه ۱۲ آذرماه با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

این مصوبه به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اجرای بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ به تصویب دولت رسید.

بر این اساس؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است در مرحله اول از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در بنگاههای قابل واگذاری به شرح جدول زیر نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و سه دهه اول ایثارگران اقدام نماید:

بر این اساس سهام باقیمانده دولت در بانک های صادرات، ملت و تجارت و همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس در قالب این نوع واگذاری به اقشار کم درآمد تعلق می گیرد.

افراد مشمول این تصویب نامه از سوی نهادهای ذی ربط شناسایی و معرفی می‌شوند و احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنان در سال ۸۵ به عهده سازمان خصوصی سازی است.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر فرد حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

منبع: سانا پرس

ارسال نظر