|
کدخبر: 279244

این عامل قیمت فرش را بالا می برد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، پشم و ابریشم را دو ماده اولیه مورد نیاز فرش دستباف دانست که تابع قیمت دلار هستند و تاکید کرد: افزایش قیمت مواد اولیه موجب بالا رفتن قیمت تمام شده فرش خواهد شد.

عبدالله بهرامی، در ارزیابی وضعیت بازار فرش دستباف و صادرات آن در هفت ماه گذشته ابراز عقیده کرد و گفت: متاسفانه اتفاق مثبتی در طول هفت ماه گذشته در زمینه فرش دستباف صورت نگرفته و شاید نسبت به سال قبل کاهش صادرات هم داشته باشیم. امسال نمایشگاه بین المللی فرش دستباف بعد از دو سال تاخیر برگزار شد ولی به دلیل عدم تبلیغات و عدم دعوت تجار دستاورد قابل توجهی به دنبال نداشت.

وی ادامه داد: مباحثی همچون مراودات مالی و تعهد ارزی که برای صادرکنندگان فرش دستباف مشکلاتی ایجاد کرده، باعث شد که نمایشگاه نقطه عطف مثبتی در صادرات فرش دستباف نداشته باشد.
رییس کمیسیون صنایع دستی، فرش و گردشگری اتاق تعاون ایران، افزایش قیمت مواد اولیه، عدم اجرای قانون بیمه و عدم تامین تسهیلات مالی ارزان قیمت را در تولید و صادرات فرش دستباف موثر خواند.
بهرامی درباره تامین مواد اولیه فرش دستباف، گفت: قیمت مواد اولیه و مورد نیاز فرش به شدت افزایش یافته است به نحوی که با نوسان قیمت دلار تهیه مواد اولیه فرش نیز دشوار شده است زیرا عمده مواد اولیه بافت فرش یعنی ابریشم و پشم را وارد می کنیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر