|
کدخبر: 279128

فروش معامله‌گران دلار به علت هراس از عرضه

برخی فعالان اعتقاد دارند که بازارساز در زمان ناآرامی‌های سیاسی و هم چنین برای خنثی سازی اخبار منفی، به طرز قابل توجهی میزان عرضه ارز را بالا می‌برد. این دسته از فعالان اعتقاد دارند که در انتهای وقت دیروز، معامله گران به دلیل همین هراس از عرضه بازارساز در موقعیت فروش قرار گرفتند.

دیروز دلار در بازار پشت خطی وارد کانال ۳۶ هزار تومانی شد ولی از اواخر روز فشار فروش ها در بازار فردایی اوج گرفت و تا ساعت ۱۰ شب حتی قیمت اسکناس آمریکایی تا محدوده ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان نیز افت کرد. در حالی که در بازار فردایی رشد قیمت رخ داده بود، در بازار نقدی قیمت به سختی به بالای همین ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان می رسید. اختلاف نرخ نقدی و فردایی دلار عجیب بود و افت یکباره در انتهای وقت نشان داد که نوسانات افزایشی فردایی ها از پشتوانه قوی برخوردار نبود.

برخی بازیگران ارزی روز سه شنبه را شبیه به یک سودگیری بزرگ دانستند. از نظر آنها نوسان گیران فردایی با نزدیک کردن دلار به سقف قبلی، زمینه کسب سود خود را فراهم کردند و این کسب سود(خرید در کانال ۳۴ و تا اواسط کانال ۳۵ و فروش در انتهای کانال ۳۵ و ابتدای کانال ۳۶ هزار تومان) چنان به سرعت و در بازار پشت خطی صورت گرفت که افراد زیادی را در روز جاری در موقعیت ضرر قرار خواهد داد. به احتمال زیاد افراد زیادی در روز گذشته به امید ایجاد یک سقف جدید در بازار بالای محدوده ۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان اقدام به خرید کردند ولی انتظار افت شدید انتهای وقت را نداشتند.

بازیگران متضرر معمولا سعی می کنند با خریدهای دوباره خود را از ضرر خارج کنند، امری که می تواند در روز جاری به برگشت قیمت اسکناس آمریکایی کمک کند. در کنار این، احتمال پایان مذاکرات هسته ای دیگر عاملی است که می تواند مانع از ادامه افت دلار و ورود این ارز به کانال ۳۴ هزار تومان شود.

با این حال، برخی فعالان اعتقاد دارند که بازارساز در زمان ناآرامی های سیاسی و هم چنین برای خنثی سازی اخبار منفی، به طرز قابل توجهی میزان عرضه ارز را بالا می برد. این دسته از فعالان اعتقاد دارند که در انتهای وقت دیروز، معامله گران به دلیل همین هراس از عرضه بازارساز در موقعیت فروش قرار گرفتند. 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها