|
کدخبر: 279139

این مزدا رسما یک غول بی شاخ و دم است!

بسیاری از افراد مزدا RX-7 را با پیشرانه روتاری آن می‌شناسند. همین خودرو و پیشرانه‌اش حتی پس از خاتمه تولید در چند سال قبل محبوب‌تر شده‌اند.

اخبار مربوط به پیشرانه روتاری باعث شد شایعات زیادی مبنی بر بازگشت دوباره‌اش منتشر شود اما فعلاً چنین چیزی رخ نداده است. البته گفته می‌شود سال آینده شاهد معرفی مزدا MX-30 با پیشرانه روتاری افزایش دهنده شعاع حرکتی خواهیم بود.

RX-7

جدای از این موارد ما قبلاً چندین نمونه از مزدا RX-7 با پیشرانه سایر خودروها را دیده‌ایم چراکه برخی از مالکان علاقه‌ای به پیشرانه روتاری نداشته‌اند. از میان تمامی RX-7 های دارای پیشرانه‌های گوناگون، این مزدای تولید شده توسط شرکت آمریکایی گوئیچی موتورز می‌تواند جذاب‌ترین و دیوانه‌وارترین آن‌ها باشد! دلیلش هم استفاده از پیشرانه ۱۲ سیلندر پاگانی زونداست! این پیشرانه که با کد M120 شناخته می‌شود در حالت عادی قدرت ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر دارد اما سازنده مزدا RX-7 یاد شده اشاره‌ای به مشخصات هیولای خود نکرده است. البته قرار دادن این نیروگاه آهنین ساخت مرسدس بنز در بطن مزدا کار ساده‌ای نبوده و گوئیچی موتورز مجبور به ساخت سفارشی بسیاری از قطعات شده است.

RX-7
RX-7
RX-7

همان‌طور که می‌بینید شرکت یاد شده برای جا دادن پیشرانه ۱۲ سیلندر پاگانی زوندا در مزدا RX-7 مجبور به حذف کاپوت نیز شده است اما خود شرکت می‌گوید یک کاپوت سفارشی را در آینده روی محصول خود سوار خواهد کرد. صحبت از بدنه خودرو شد و باید گفت یک کیت بدنه پهن نیز وجود دارد که توسط کایزا تصور شده است. این کیت بدنه به تعداد محدودی در دسترس خواهد بود. هنوز کارهای مربوط به مزدا RX-7 با پیشرانه پاگانی زوندا به‌طور کامل تمام نشده اما این خودرو امسال در نمایشگاه سما ۲۰۲۲ حضور داشته و نظرات زیادی را به خود جلب کرده است. شما درباره این خودروی اسپرت ژاپنی چه نظری دارید؟ نسخه استوک و استاندارد آن را ترجیح می دهید یا این هیولا با نیروگاه ۱۲ سیلندر را؟

RX-7
RX-7

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها