|
کدخبر: 276985

عاشقان مزدا این خبر را از دست ندهند

مزدا MX-5 میاتا یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خودروهای روباز دنیاست و در بین تیونرها محبوبیت زیادی دارد.

اقتصاد عاشقان مزدا این خبر را از دست ندهند

یکی از تیونرهای بریتانیایی با نام BBR هم‌اکنون دو کیت سوپرشارژر جدید را برای مدل‌های سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ این خودرو معرفی کرده که می‌توانند قدرت پیشرانه ۲ لیتری مزدا را به ۲۵۰ اسب بخار برسانند که بهبود قابل‌توجهی را نسبت به خروجی ۱۵۵ اسبی مدل استاندارد نشان می‌دهد. قطعه اصلی هر دو کیت سوپرشارژر روترکس خواهد بود. این سوپرشارژر جمع‌وجور فضای کمی را زیر کاپوت اشغال می‌کند. یکی از مدیران BBR می‌گوید:

انتخاب سوپرشارژر روترکس به ما اجازه داد تا سرراست‌ترین سیستم پرخوران را روی مزدا میاتا MX-5 میاتا نصب کنیم و بنابراین شاهد یک کیت راحت و ساده برای تمامی افراد حرفه‌ای هستیم.

مزدا MX-5 میاتا

کیت مرحله اول قدرت ۲۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری را به ارمغان می‌آورد. شایان ‌ذکر است نسخه استاندارد این خودرو گشتاور ۲۰۱ نیوتون متری دارد. قدرت اضافی به میاتا اجازه می‌دهد تا در عرض ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که بهبود ۲ ثانیه‌ای را نسبت به مدل استاندارد نشان می‌دهد. این کیت شامل سوپرشارژر یاد شده و تمامی سخت‌افزارهای ضروری خواهد بود. کیت BBR همچنین با خنک‌کننده روغن و اینترکولر عرضه می‌شود. به این موارد باید به‌روزرسانی ECU را نیز اضافه کرد. قیمت این کیت ۳۸۹۵ پوند معادل ۴۳۶۶ دلار برای قطعات بوده و البته اگر خواهان برنامه‌ریزی دوباره ECU هم باشید باید ۴۴۹۰ پوند معادل ۵۰۲۹ دلار بپردازید.

کیت مرحله دوم این تیونر تجهیزات بیشتری دارد. منیفولد اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ، مبدل کاتالیتیک اسپرت، خروجی‌های اگزوز پولیش خورده و… جزو این موارد هستند. BBR می‌گوید مزدا MX-5 میاتا مجهز به این کیت در داینو قدرت ۲۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۹۳ نیوتون متری را نشان داده است.

مزدا MX-5 میاتا

خریدارانی که می‌خواهند مدت زیادی را در پیست حضور داشته باشند توانایی انتخاب اینترکولر موتور اسپرت را خواهند داشت که عملکرد بهتری دارد. ظاهراً در این صورت قدرت پیشرانه به ۲۵۰ اسب بخار رسیده و MX-5 میاتا در عرض ۵.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. کیت مرحله دوم قیمت ۵۳۹۵ پوند معادل ۶۰۴۵ دلار برای قطعات دارد و اضافه شدن برنامه‌ریزی ECU نیز قیمت آن را به ۵۹۹۰ پوند معادل ۶۷۰۹ دلار خواهد رساند. BBR می‌گوید هم‌اکنون در حال کار روی پکیج سوپرشارژر برای نسل فعلی میاتا با پیشرانه ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری است. قبلاً اخباری درباره به‌روزرسانی احتمالی مزدا MX-5 میاتا منتشر شده بود هرچند فعلی چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها