|
کدخبر: 279127

۱۰۰۰ دستگاه کوییک و ساینا در راه ونزوئلا

همان‌طور که چند ماه قبل خبر مربوط به امضای توافق مابین ایران و ونزوئلا در صادرات محصولات خودروسازان ایرانی به این کشور و همچنین پیش‌فروش برخی محصولات سایپا در ونزوئلا را منتشر کرده بودیم، اولین محموله از محصولات سایپا به این کشور صادر شد.

با حضور مدیرعامل سایپا، وزیر حمل‌ونقل و سفیر ونزوئلا در ایران اولین محموله از خودروهای کوییک و ساینا به تعداد ۱۰۰۰ دستگاه راهی این کشور آمریکای جنوبی شد. در این مراسم وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا با ابراز خوشنودی از همکاری مشترک بر اساس توافقات ایجاد شده بین دو کشور گفت:

بر اساس نگاه همکاری دو کشور در کمیسیون اقتصادی مشترک در فاز اول صادرات خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب سایپا در حال انجام است.

رامون بلاسکز با بیان اینکه در نمایشگاهی که شرکت‌های ایرانی در این کشور برگزار کردند از محصولات سایپا استقبال خوبی شد، گفت: در نظرسنجی انجام شده در این نمایشگاه، درخواست بالایی از سوی شهروندان ونزوئلایی برای خرید محصولات ایرانی ایجاد شد و بر این اساس حدود ۸۰ هزار درخواست خرید ثبت شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری خوبی که ایجاد شده روند ارسال خودروهای ایرانی به سرعت انجام شود. محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم با اشاره به اینکه صادرات محصولات، ارزآوری مناسبی برای سایپا در درخواهد داشت گفت: تا پایان سال صادرات خودروهای گروه سایپا به عراق و ونزوئلا ۴۰ میلیون دلار خواهد بود و در حوزه لوازم‌یدکی هم ۱۰ میلیون دلار ارزآوری ایجاد خواهد شد. او افزود:

تاکنون صادرات محصولات سایپا در حجم کمتری به سایر کشورها ارسال شده و برای اولین بار است که محموله هزار دستگاهی از محصولات این گروه به کشور دیگری ارسال می‌شود که نشان دهنده استقبال خوب مردم کشور ونزوئلا از محصولات گروه سایپا است.

تیموری تأکید کرد که سایپا در حال برنامه‌ریزی برای تولید و ارسال محموله ۲ هزار دستگاهی بعدی محصولات است. او در خصوص توانمندی‌های موجود در گروه سایپا گفت: در گروه خودروسازی سایپا تمام زیرساخت فرایندهای تولید از بدنه، رنگ، مونتاژ و پرس و همچنین زنجیره قطعه‌سازی شامل هزار قطعه ساز وجود دارد و این خودروساز در طول ۴۰ سال به دانش مناسبی در این حوزه رسیده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تأکید کرد:

خوشبختانه در صنعت خودرو توسعه جامع در کشور صورت گرفته و بزرگ‌ترین فولادسازی در خاورمیانه در کشور برای تولید ورق‌های خودرو وجود دارد. همچنین بیش از ۲۰ شرکت پتروشیمی به منظور تولید مواد اولیه خودروها در بخش پلیمر، رنگ و مواد شیمیایی فعال است. در بخش لوازم برقی و الکتریکال خودروها نیز شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در ایران شکل گرفته و در حال فعالیت است.

او افزود: در بدترین شرایط تحریم در شرکت سایپا ۲ هزار خودرو به‌صورت روزانه تولید می‌شود که نشان از وجود توانمندی بالای این گروه خودروساز است. تیموری گفت: امیدوارم علاوه بر اینکه خودروها به‌صورت کامل به کشور ونزوئلا صادر می‌شود، بتوانیم خط تولیدی را در آن کشور ایجاد کنیم که تمام فرایند تولید بدنه و رنگ‌آمیزی در آن صورت پذیرد و بتوان حداقل در سال ۱۰۰ هزار تولید انجام شود. او تأکید کرد: راه نجات هر محصول و کالایی کیفیت است و امسال در گروه خودروسازی سایپا به‌صورت روزانه تمام زنجیره تأمین،‌زنجیره تولید و زنجیره خدمات پس از فروش بر اساس شاخص‌های کیفی کاملاً نظارت و کنترل می‌شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت:

هر شرکت خودروسازی در دنیا بخواهد در زنجیره تأمین سایپا قرار بگیرد با توجه به توانمندی‌های موجود در این شرکت، می‌تواند در کمتر از ۶ ماه محصولش را تولید و عرضه کند.

او با بیان اینکه تخصصی کردن صادرات باعث افزایش کیفیت و بهینه کردن قیمت‌ها می‌شود، افزود: امیدوارم شرکت پارس‌خودرو که این محصولات صادراتی در این شرکت تولید شده، تبدیل به قطب محصولات صادراتی سایپا شود. گفتنی است این محموله هزار دستگاهی خودرو، بعد از دریافت کامل مبلغ خودروها و تسویه‌حساب با کشور ونزوئلا به این کشور ارسال خواهد شد. علاوه بر این در حوزه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی هم قراردادهایی تنظیم شده و همراه خودروهای ارسالی، قطعات و لوازم موردنیاز ارسال خواهد شد. شایان ذکر است با توجه به حجم بالای درخواست ۲۰۰ هزار دستگاهی محصولات سایپا از سوی ونزوئلا، دو طرف خواهان راه‌اندازی مجدد خط تولید خودروهای سایپا در این کشور هستند و به زودی خط تولید خودرو ونیراتو، در آن کشور مجدداً راه‌اندازی خواهد شد و آغاز روند صادرات به کشور ونزوئلا، قطعاً زمینه پرداخت بدهی‌های قبلی کشور ونزوئلا به ایران را مهیا خواهد کرد.

 

 

منبع: سایپا نیوز

ارسال نظر