|
کدخبر: 278689

گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بلاک چین و رمز ارز

این بانک‌ها رمز ارز ملی دارند / توصیه مهم به ماینرهای ایرانی

آشوری؛ کارشناس بلاک چین و رمز ارز گفت: رمز ارز ملی در ایران به واسطه خرید ۲ بانک ایرانی وارد مرحله اجرا شده است. حدود هزار میلیارد تومان ریال دیجیتال توسط بانک ملی و ملت خریداری شد. از نظر فعالین صنعت بانکی مقوله رمز ارز موضوعی تازه است. در نتیجه مرحله به مرحله گام برمی‌دارند.

اقتصاد این بانک‌ها رمز ارز ملی دارند / توصیه مهم به ماینرهای ایرانی

روزهای پایانی سال گذشته اخبار رمز ارز ملی ایران در رسانه‌ها به سرعت بازتاب پیدا کرد و نهایتاً شهریورماه سال جاری اولین پیش‌نویس رسمی ریال دیجیتال توسط هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس و در راستای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار منتشر شد. تا به امروز به صورت رسمی رمز ریال در معاملات روزانه مردم دیده نشده است و تنها یک مورد واردات قطعات خودرو با رمز ارز ملی تا ثبت شده است. انتظار فعالین بازار رمز ارز برای مصوبه استخراج و رمز ارز ملی ادامه داشت تا با تحولات اجتماعی سیاسی در ماه‌های اخیر بحث قطعی اینترنت نیز مطرح شد. در شرایطی که کسب‌وکار بسیاری از فعالان اقتصاد دیجیتال در بدترین شرایط ممکن است، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات معتقد است که این مدت خبری از قطعی اینترنت نبوده و نمایندگان هم مصرانه در حال بررسی مجدد طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس هستند! در خصوص آخرین شرایط صنعت ماینیگ و فعالیت کسب و کاری رمز ارزی در ایران گفتگویی با یکی از فعالین این حوزه داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

۲ بانک پیش‌قدم دریافت رمز ارز ملی شدند

افشین آشوری؛ کارشناس بلاک چین و رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: رمز ارز ملی در ایران از طریق خرید ۲ بانک ایرانی وارد مرحله اجرا شده است و حدود هزار میلیارد تومان ریال دیجیتال توسط بانک‌های ملی و ملت خریداری شد. بانک مرکزی سندی را پیرامون این موضوع نیز منتشر کرد. از نظر فعالین صنعت بانکی مقوله رمز ارز موضوعی تازه است. در نتیجه مرحله به مرحله گام برمی‌دارند.

آشوری

آشوری اظهار کرد: باید رمز ریال را بر روی کارت‌های بانکی فعال کنند. همانند کاری که در سایر کشورها انجام شده است. با این کار رمز ارز ملی وارد چرخه مالی مردم خواهد شد. در نتیجه پلتفرم‌های تبادل رمز ارز این دارایی دیجیتال را به عنوان ریال استفاده خواهند کرد. ریال دیجیتال موضوع تازه‌ای نیست. چندین سال که از طریق کارت‌های بانکی در دست مردم اما تنها تفاوت در ساختار این دارایی است. رمز ریال ساختار متفاوت دارد و با بلاک چین فعال می‌شود. ساختار بلاک چین باید توسط بانک مرکزی بررسی و نهایی شود.

وی افزود: در مسیر تجارت نیز رمز ریال باید توسط صادرکننده و واردکننده مورد استفاده قرار بگیرد. برای واردات خودرو می‌توانیم منشأ واردات را رمز ریال قرار دهیم. تجار برای ورود پول به کشور با مشکلات زیادی رو به رو هستند. آقای پیمان پاک از جمله افرادی است که به دنبال استفاده از فناوری در تجارت است. برای واردات از رمز ارز ملی استفاده شد و ما پیشنهاد می‌کنیم که برای صادرات نیز از ریال دیجیتال استفاده شود.

این کارشناس بلاک چین و رمز ارز تأکید کرد: خیلی از تجار حاضر هستند که تعهد ارزی خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند. با این کار روند کار تجار در کشورهای هم‌جوار راحت‌تر خواهد شد. مهم‌ترین حٌسن این کار امنیت تجارت است. کار پیچیده‌ای نیست و با توسعه سامانه نیما گزینه رمز ارز ملی را اضافه خواهند کرد. با این کار رفته رفته تجار سنتی کشور نیز ترغیب می‌شوند. به راحتی می‌توانیم با کشورهایی مثل روسیه و چین همکاری مشترک از طریق رمز ارز ملی داشته باشیم. روسیه جز کشورهایی است که برای مبادلات بین‌المللی خود قانون گذاشته است. به زودی مصوبه صنعت استخراج رمز ارز توسط آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد.

آشوری ضمن اشاره به وضعیت اینترنت در کشور و مشکلات فعالان رمز ارز گفت: به ماینرهای ایرانی توصیه می‌کنم که با آی دی ایران ماین نکنند. رمز ارز فواید خوبی برای اقتصاد ایران داشت که نادیده گرفته شد. در نهایت هدف دنیای کریپتوکارنسی مقابله با سوئیفت و دلار امریکا است. چین و روسیه این فناوری را برای مقابله با امریکا ایجاد کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت بیت کوین تا ۶ ماه در همین رنج قیمتی باقی خواهد ماند. بیت کوین کف قیمت بر روی ۲۰ هزار دلار ایجاد کرده است. در گذشته از ۳ هزار دلار به ۱۰ هزار دلار رسید. چند ماه در کانال ۱۰ هزار دلار باقی ماند و از ۱۰ هزار دلار با جهش قیمت رو به رو شدیم که به ۶۰ هزار دلار رسید. در جهش بعدی از کانال ۱۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

این کارشناس بلاک چین و رمز ارز در پایان گفت: ایران باید از این فرصت استفاده کند. فرصت سوزی‌های زیادی را شاهد بودیم. برای این فرصت سوزی‌ها باید ۲ سال تلاش کنیم که به نقطه ۳ سال پیش برسیم. فرصت‌های طلایی را به راحتی از دست دادیم.

 

 

نویسنده: فاطمه احمدپور
  • من ارسالی در

    عجب معمولا به توصیه هلچتیی که دنبال یک ش به اجرا کردن دستورات بانک جهانی هستند شد یدا بد بینم ببخشیدها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها