|
کدخبر: 278546

غول اقتصادی اروپا در بحران نفتی

مطالعه صورت گرفته نشان داد که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا بدترین ضرر را از زمان بحران نفتی ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ تجربه کرده است.

 مرکز ایفو در حوزه اقتصاد کلان در گزارشی که منتشر شد، اعلام کرد پیش بینی می‌شود که اقتصاد آلمان تا پایان سال ۲۰۲۳ به دلیل افزایش سرسام آور قیمت انرژی، میلیارد‌ها یورو ضرر کند. بر اساس این پیش‌بینی، زیان درآمد واقعی در دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به ۱۱۰ میلیارد یورو (۱۱۰ میلیارد دلار) خواهد رسید که معادل ۳ درصد از تولید اقتصادی سالانه آلمان است.

اقتصاددان ارشد ایفو گفت: تنها باری که این رقم بیشتر بود، در زمان دومین بحران نفتی ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ بود که کاهش تولید اقتصادی ۴ درصد بود.

انتظار می‌رود افزایش قیمت انرژی در سال جاری خسارت سنگینی بر اقتصاد آلمان وارد کند و پیش‌بینی می‌شود ۶۴ میلیارد یورو یا ۱.۸ درصد از تولید این کشور را از دست بدهد. بر اساس گزارش ایفو، زیان تخمینی سال ۲۰۲۱ از ۳۵ میلیارد یورو فراتر رفت و برای سال ۲۰۲۳ کاهش ۹ میلیارد یورویی پیش بینی می‌شود.

وی هشدار داد که شهروندان آلمانی در چند سال آینده با کاهش درآمد، تاثیر بحران انرژی را احساس خواهند کرد و افزود که از دست دادن روسیه به عنوان تامین کننده اصلی انرژی منجر به قیمت‌های بالای نفت و گاز در درازمدت خواهد شد. او پیش‌بینی کرد که آلمان یک شبه از واردات انرژی خودداری نخواهد کرد در حالی که این کشور مدت‌هاست که به منابع خارجی وابسته است.

در اواخر اکتبر، ایفو پیش بینی کرد که اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم ۰.۶ درصد کاهش می‌یابد. بر اساس پیش بینی وزارت اقتصاد، آلمان امسال شاهد رشد ۱.۴ درصدی و در سال آینده ۰.۴ درصدی رکود خواهد بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها