|
کدخبر: 278330

راهکاری برای رقابت بهتر صنعتگران / موانع رشد صنعت چیست؟

صادقی؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت: تغییرات قیمت ارز، نرخ بالای بهره بانکی، مشکلات برندینگ، چالش‌های انتقالات بانکی و ... از جمله مواردی هستند که مانع رشد و پیشرفت صنعت کشور می‌شوند و با رقابتی کردن قیمت‌ها و کاهش هزینه تمام شده محصولات، شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا صنعتگران بتوانند در این رقابت سخت پیشتاز باشند.

اقتصاد راهکاری برای رقابت بهتر صنعتگران / موانع رشد صنعت چیست؟

سعید صادقی؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در سومین همایش تجلیل از واحد نمونه صادراتی صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی گفت: بحث تولید و اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی مسئولان است‌ و آنها در تلاش هستند تا مشکلات حوزه صنعت را حل و فصل کنند. آمار حاکی از آن است که اخیرا با تلاش مستمر مشکلات ۵۰ سال صنعت استان تهران رفع شده است. واحدهای صنعتی را سامان‌دهی و توسعه بخشیدیم. ‌در حوزه تولید و اشتغال‌زایی دستاوردهای مهمی کسب کرده‌ایم و مشکل شعاع ۱۲۰ کیلومتری صنایع رفع شده است. لازم به ذکر است که تمامی این دستاوردها ضمن توجه به حفظ مسائل زیست‌محیطی انجام شده و ۳۸ دکه صنعتی به شهرک صنعتی غیر دولتی ارتقا یافته است.

سعید-صادقی

صادقی اظهار کرد: رفع مشکلات معادن شن و ماسه، معافیت عوارض صنایع کوچک از دیگر اقداماتی است که در راستای تسهیل امور شهرک‌های صنعتی انجام داده‌ایم. در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تاسیس مسیر دسترسی هنگام ورود صنعتگران به دو شهرک بزرگ شمس آباد و عباس آباد را تصویب و عملیاتی کردیم. همچنین، مجوز راه دوم دسترسی شهرک صنعتی پرند، عملیاتی شدن شهرک صنعتی ملارد پس از ۱۴ سال، عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک پس از ۱۰ سال از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

وی افزود: تبدیل سازمان توسعه تجارت به متولی اصلی صادرات مهم‌ترین اقدامی است که در راستای حل مشکلات صنعتگران انجام شده است. این امر در راستای تسریع رفع مشکلات صنعتگزان درون شهرک‌های صنعتی به وقوع پیوسته است. صادرات باید محور اصلی اقتصاد و تجارت باشد. تغییرات قیمت ارز، نرخ بالای بهره بانکی، مشکلات برندینگ، چالش‌های انتقالات بانکی و ... از جمله مواردی هستند که مانع رشد و پیشرفت صنعت کشور می‌شوند و ما در راستای رفع آنها اقدامات موثری انجام داده‌ایم. با رقابتی کردن قیمت‌ها و کاهش هزینه تمام شده محصولات، شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا صنعتگران بتوانند در این رقابت سخت پیشتاز باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران تاکید کرد: در حوزه توسعه بازارهای خارجی کمک‌ها و بسته‌های حمایتی برای صنعتگزان در نظر گرفته‌ایم که مهم‌ترین آن آموزش است. صادرات نیاز به آموزش خاص دارد. ما باید مسئولیت آموزش صنعتگرانمان را برعهده صادرکنندگان موفق بسپاریم.  واحدهای صنعتی موفق بهترین آموزگار برای صنایع هستند. باید امکان حضور در نمایشگاه‌ها فراهم شود تا در بازارهای جدید به روی صنعتگران ما گشوده شود.

صادقی در پایان گفت: طبق آمار در ۶ ماه نخست سال، ۴ میلیون صادرات با ارزش ۲۴۷۷ میلیون دلار انجام شده است که ۸۵ درصد از این رقم سهم استان تهران و حوزه صنعت است. کشورهایی چون، آلمان، ایتالیا، اتریش و ... به‌عنوان کشورهای هدف شناخته شده‌اند.  سنگ‌، صنایع فلزی و شیمیایی، قطعات خودرو و شیرآلات بیشترین حجم صادراتی را تشکیل می‌دهند.

 

 

خبرنگار: نگار جمالزاده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها