|
کدخبر: 277765 سارا سمیع شمس

گفتگوی اختصاصی گسترش نیوز با کارشناس ارشد بیمه؛

میزان آسیب صنعت بیمه از محدودیت اینترنت / پلتفرم های داخلی چقدر جوابگو هستند؟

باختری کارشناس ارشد صنعت بیمه گفت: میزان خسارت محدودیت پنهای باند اینترنت و قطعی اینترنت، به صنعت بیمه در مقایسه با کسب و کارهای دیگر قابل مقایسه نیست. دولت باید پلتفرم قابل جایگزینی با همین امکانات پلتفرم های خارجی معرفی کند.

اقتصاد میزان آسیب صنعت بیمه از محدودیت اینترنت / پلتفرم های داخلی چقدر جوابگو هستند؟

اینترنت راه ارتباطی بین آدم‌ها را نسبت به قبل، بسیار ساده‌تر کرده است. کافی چند دکمه لمس کنید تا بتوانید با فردی که فرسنگ‌ها از شما فاصله دارد، ارتباط برقرار کنید. در این دهکده جهانی می‌توانید، اطلاعات جمع آوری کنید، صحبت کنید، دوست پیدا کنید و حتی مهم‌ترین کارهای روزمره مثل پرداخت قبوض یا خرید روزانه خود را انجام دهید. طبیعتا فضایی که انقدر آسان امکان ارتباط را مهیا می‌سازد، بهترین مکان برای خرید و فروش است. خرید از کالا گرفته تا ارائه خدمات در اینترنت، ممکن است. صنعت بیمه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و در سال‌های اخیر با فروش آنلاین انواع بیمه به متقاضیان خود پاسخ داده است.

دسترسی محدود به اینترنت و افزایش فیلترینگ متاسفانه آسیب جدی به کسب و کارهای آنلاین وارد کرده است. حتی سایت‌های داخلی به دلیل افت سرعت اینترنت، با کاهش بازدید روبرو شده اند، طوری که نسبت به ماه‌های قبل، عملکردشان قابل مقایسه نیست. در این خصوص خبرنگار گسترش نیوز با وحیدرضا باختری کارشناس ارشد صنعت بیمه گفتگو کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

وحیدرضا-باختری

سایت‌های فروش بیمه اکثرا ایرانی هستند

وحیدرضا باختری کارشناس ارشد صنعت بیمه به خبرنگار گسترش نیوز گفت: میزان خسارت قطعی و محدودیت اینترنت به صنعت بیمه در مقایسه با کسب و کارهای دیگر قابل مقایسه نیست. سایت‌های مخصوص فروش بیمه به صورت آنلاین، معمولا از سرورهای داخلی استفاده می‌کنند، بنابراین در درسترس هستند اما کاهش سرعت اینترنت بر عملکردشان تاثیرگذار بوده است. مشاغلی که بر پایه پلتفرم‌های خارجی کار می‌کنند، خسارت بیشتری نسبت به سایت‌های داخلی متحمل می‌شوند.

وی افزود: درباره جایگزینی پلتفرم‌های ایرانی به جای نرم افزارهای خارجی مثل اینستاگرام، دولت باید زیرساخت‌های لازم را فراهم سازد. همچنین پلتفرم‌های داخلی باید این قابلیت را داشته باشند تا بتوانند به جز ایجاد ارتباط داخلی، امکان ارتباط خارجی نیز داشته باشند. فضایی به گستردگی مارکتینگ جهانی، نیاز ضروری به ارتباط خارجی دارد و صرفا یک نرم‌افزار داخلی جوابگوی کسب و کارهای آنلاین نیست.

میزان فروش آنلاین شرکت‌های بیمه‌ای

پهلوانی ارزیاب رسمی بیمه مرکزی نیز درباره میزان فروش آنلاین شرکت‌های بیمه‌ای به خبرنگار گسترش نیوز گفت: براساس آمار، شرکت‌های بیمه آنلاین در خصوص فروش بیمه ثالث یا مسافرتی موفق عمل کرده‌اند اما درمورد سایر رشته‌های بیمه‌ای هنوز ساختار مناسبی فراهم نیست. در نتیجه فضا در شرایطی نیست که اعتماد بیمه گذار را برای خرید بیمه جلب کند. بنابراین برای ورود به سایر رشته‌های بیمه در مورد فروش بیمه‌های آنلاین باید تغییرات ساختاری شکل بگیرد.

تاثیر قرمزی بورس بر وضعیت صنعت بیمه

باختری درباره اثرگذاری بازار سرمایه بر وضعیت خرید و فروش در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: بیمه خود متضرر از بورس است و شاید باید فکری برای حل این موضوع کرد. با رسیدن به ثبات اقتصادی در کشور، سرمایه‌گذاری پتانسیل انتقال از فضای سفته بازی به سمت بازارهای مولد را دارد. بدون شک می‌توان گفت، بیمه بهترین انتخاب برای حفظ سرمایه و همچنین ایجاد فضای مناسبی برای افزایش سرمایه است.

کلام آخر

صنعت بیمه با چالش‌های متعددی روبرو است. بزرگترین مشکلی که در صنعت بیمه وجود دارد، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که در بیمه مرکزی مسکوت مانده است. در مبحثی دیگر استارتاپ‌ها هستند که ورود و خروج آن‌ها به صنعت بیمه باید مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین تغییر و تحولاتی که در بیمه مرکزی شاهد هستیم به نوبه خود در صنعت بیمه تاثیر خود را دارد. بنابراین این صنعت نیز مانند صنایع دیگر در کشور با چالش‌های ریز و درشت و بعضا حل نشده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و اگر یک اهرم فشار دیگر نیز بر آن فشار بیاورد، میزان تاب‌آوری شرکت‌های بیمه و همچنین سودآوری آن‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد داد. امیدواریم مسئولان و مدیران کشور مخصوصا در حوزه فناوری و ارتباطات به تمام تبعات تصمیمات خود توجه داشته باشند، چرا که کسب و کارهای نو پا خاصه مشاغل آنلاین خسارت جبران ناپذیری را خواهند خورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها