|
کدخبر: 277685

تاثیر بیمه سهام بر اطمینان سهامداران

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که مفاد بسته ۱۰بندی حمایت از بورس، نشان از تدبیر و اراده متولیان بازار سرمایه برای کنترل هیجان و بازگشت ثبات به معاملات دارد، گفت: بیمه سهام موجب اطمینان خاطر سهامداران و کلیت بازار سرمایه می‌شود.

اقتصاد تاثیر بیمه سهام بر اطمینان سهامداران

رامین زادیوسفی با اشاره به مفاد بسته ۱۰بندی حمایت از بورس که از روز شنبه در تالار شیشه‌ای اجرایی شده است، گفت: صدور فرمان اجرای این بسته ۱۰ بندی نشان از تدبیر و اراده متولیان بازار سرمایه برای کنترل هیجان و بازگشت ثبات به معاملات دارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در این راستا از ابتدای هفته شاهد بازگشت ثبات به این بازار هستیم، تا جایی که شاخص بورس در چند روز گذشته با رشد خود توانست از نیمه ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد عبور کند

وی با قدردانی از تدبیر سازمان بورس و متولیان بازار سرمایه از اتخاذ چنین تصمیماتی در شرایط کنونی بازار سهام برای تعادل و بهبود معاملات، ادامه داد: اقداماتی از این دست علاوه بر این که می‌تواند جلوی هیجان‌زدگی معامله‌گران را بگیرد، این نکته را به بازار سهام تزریق می‌کند که متولیان امر عزم و ارده جدی برای بهبود شرایط بورس آن هم با توجه به جذاب بودن اکثر نمادهای معاملاتی به لحاظ قیمتی دارند.

وی همچنین با اشاره به مفاد بسته ۱۰بندی حمایت از بورس اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مفاد این بسته حمایتی، طرح بیمه سهام است که مطابق آن سهام حاضر در سبد سهام اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰۰میلیون تومان برای هر شخص از طریق انتشار عمومی اوراق تبعی بیمه می‌شود.

زادیوسفی در خصوص اثرات بیمه سهام اذعان داشت: با توجه به این که مطابق آمارها در حال حاضر ارزش دارایی ۹۶درصد از سهامداران حقیقی فعال در بازار حدود ۱۰۰میلیون تومان برآورد می‌شود، با اجرای طرح بیمه سهام عملا شاهد جلوگیری از رفتار هیجانی و اطمینان‌بخشی به شمار قابل توجهی از فعالان بازار سرمایه جهت حفظ ارزش سهام و همچنین سود ۲۰ درصدی آنها طی یکسال آینده خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بر این اساس وقتی سهامداران حقیقی اطمینان خاطر داشته باشند که حضورشان در بورس نه تنها با سودی بیش از سپرده بانکی همراه است و طرح بیمه سهام، ریسک‌های جانبی حضور در بورس را نیز کاهش می‌دهد، با اطمینان خاطر بیشتری در بازار سهام حضور خواهند داشت و این اطمینان به سایر سهامداران نیز تسری پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: از این رو لازم است تا تصمیماتی همچون بیمه سبد سهام با اطلاع‌رسانی بیشتر و همه جانبه همراه شود تا ضمن آگاهی یافتن سهامداران بویژه سهامداران حقیقی از این طرح، از مزایای آن هم سهامداران و هم کلیت بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها