|
کدخبر: 277305

درآمد ماینرها ۸۱ درصد کاهش یافت

با تداوم نوسان قیمت بیت کوین در محدوده ۱۹،۲۰۰ دلار و با افزایش هزینه‌های انرژی، ماینرهای این ارز دیجیتال با چالش‌های درآمدی شدیدی مواجه شده‌اند.

بیت کوین در چند روز اخیر در محدوده نزدیک به ۱۹،۲۰۰ دلار معامله می‌شود. در همین حال، هش ریت شبکه بیت کوین به سرعت در حال افزایش است. این بدان معنی است که ماینرهای بیت کوین به قدرت محاسباتی بیشتری برای افزودن بلاک‌های جدید به این بلاکچین نیاز دارند. از طرفی، هزینه‌های انرژی نیز با همان سرعت افزایش می‌یابد. بنابراین، ماینرهای بیت کوین بار دیگر با مشکل کاهش درآمد خود مواجه شده‌اند. این موضوع احتمالاً می‎تواند منجر به فروش عمده دیگری توسط ماینرهای بیت کوین شود که در اوایل سال جاری هم شاهد بودیم.

در اوایل این ماه، شرکت Arcane Research گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن، درآمد ماینرها نسبت به اوج خود در اکتبر ۲۰۲۱، ۸۱ درصد کاهش یافته است. همچنین، اکثریت ماینرها شاهد کاهش سود ناخالص خود از ۹۰-۸۰ درصد به ۴۰-۳۰ درصد بوده‌اند.

در همین حال، لازم به ذکر است که هولدرهای بلندمدت بیت کوین همچنان اعتقاد زیادی به این ارز دیجیتال از خود نشان می‌دهند. به گزارش ویل کلمنت، تحلیلگر حوزه رمزارز، ۷۸ درصد از عرضه بیت کوین در حداقل ۶ ماه گذشته جابه‌جا نشده است. این رقم با توجه به بدترین وضعیت اقتصاد کلان در تاریخ اخیر، عدم قطعیت ژئوپلیتیکی و ترس‌ از جنگ جهانی سوم، بسیار قابل‌توجه است.

حال باید منتظر ماند و دید که اگر ماینرهای بیت کوین نسبت به فروش اقدام کنند، هولدرهای بلندمدت همچنان همان سطح اعتقاد به بیت کوین را نشان خواهند داد یا خیر.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر