|
کدخبر: 276560

چند نکته کلیدی برای افزایش عمر خودرو

امروزه وسایل نقلیه گران‌تر از همیشه هستند و پیدا کردن مدل‌های جدید با قیمت کارخانه تقریباً غیرممکن است.

بنابراین باید به نحوی رانندگی کنیم که بتوان حداکثر استفاده از خودروی خود ببریم. در این مقاله نگاهی به چند تا از بهترین راه‌ها برای افزایش عمر خودرو می‌اندازیم.

نگهداری و بررسی منظم

Maintenance jaguar

می‌دانیم که تعویض روغن، فیلترها و… زیاد جالب نیست. اما در عین حال، نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند منجر به فرسودگی زودهنگام خودروی شما شود و زمانی که خودرو به مشکل بر بخورد، هزینه‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بررسی چیزهای کوچک در قسمت فنی به‌طورکلی به جلوگیری یا کاهش دفعاتی که خودرو به تعمیر نیاز دارد کمک می‌کند. روغن‌کاری مناسب و سطح صحیح مایعات نیز به جلوگیری از سایش موتور و پیشرانه کمک می‌کند.

ماشین خود را تمیز نگه دارید

شستشوی خودرو گران است و زمان‌بر است، اما تمیز نگه‌داشتن خودرو ممکن است به دوام آوردن آن در جاده برای مدت طولانی‌تر کمک کند. کثیفی‌ها و زباله‌ها می‌توانند رنگ را ساییده و منجر به زنگ‌زدگی زودهنگام شوند، و اگر در بخشی از کشور زندگی می‌کنید که آب و هوای زمستانی و مرطوبی دارد، ماشین شما بیشتر در خطر فرسودگی قرار می‌گیرد. ما از شما نمی‌خواهیم که خودروی خود را هر آخر هفته برای ساعت‌ها تمیز کنید، اما شستشوی خوب برای حداقل یک بار در ماه بسیار مهم است.

همین امر در مورد فضای داخلی خودرو شما نیز صدق می‌کند. جمع شدن کثیفی و آشغال باعث می‌شود فضای داخلی شما بوی نامطبوعی پیدا کند و باعث ایجاد لکه و پارگی روی بخش‌های داخلی شود. ممکن است فکر کنید که یک بوی بد نمی‌تواند روی طول عمر یا عملکرد ماشین شما تأثیر بگذارد، اما مطمئناً شما نمی‌خواهید درون یک سطل آشغال متحرک رانندگی کنید و دوستانتان نیز نمی‌خواهند سوار شوند.

مراقب سرعت خود باشید

2014-Infiniti-QX80-SUV-car-dashboard-speedometer

همه ما تجربه گرفتار شدن در ترافیک و دیر رسیدن را داشته‌ایم و همیشه سعی کرده‌ایم که با سریع رفتن زمان از دست رفته را جبران کنیم. اما بهترین چیز برای ماشین شما این است که به نحوی رانندگی کنید که مطمئن شوید عمر آن طولانی خواهد بود. نکته کلیدی در اینجا این است که تا حد امکان راحت رانندگی کنید. از راه افتادن سریع و ترمز گرفتن شدید خودداری کنید. رعایت نکردن بعضی نکات رانندگی می‌تواند به‌مرور زمان بر ساختار بدنه خودروی شما تأثیر بگذارد، بنابراین صداهای بیشتری از ماشین خواهید شنید. گاز دادن زیاد موقع سبز شدن چراغ باعث فرسودگی پیش از موعد موتور شما می‌شود که می‌تواند منجر به خرابی شود و همین امر در زمانی که ترمز گیری‌های شدید متعدد انجام می‌دهید صدق می‌کند.

در سایه پارک کنید

پارکینگ‌ها مکان‌هایی هستند که بسیاری از افراد از آن‌ها خوششان نمی‌آید، اما پارک کردن در یک منطقه سرپوشیده یا سایه می‌تواند به عمر بیشتر ماشین شما کمک کند. نور خورشید و گرمای بیش از حد می‌تواند به رنگ، فضای داخلی و اجزای لاستیکی خودرو شما آسیب برساند، حتی اگر در مناطق آفتابی کشور زندگی نکنید. اگر به یک مکان سرپوشیده دسترسی دارید، تا آنجا که ممکن است در آنجا پارک کنید. اگر شما یکی از افرادی هستید که این کار را انجام نمی‌دهید، چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از ماشین خود انجام دهید:

  • از آفتاب‌گیر روی شیشه جلوی خود استفاده کنید.
  • داشبورد خود را تمیز کنید و آن را با محافظ نمدی یا پارچه‌ای بپوشانید.
  • نمای بیرونی ماشین خود را تمیز نگه دارید و با واکس، موم یا درزگیر از آن محافظت کنید.
  • از روکش صندلی برای محافظت از چرم صندلی استفاده کنید.

مراقب لاستیک‌های خود باشید

پوشش‌های محافظتی بدنه

لاستیک‌ها تنها بخشی از ماشین شما هستند که برای لمس جاده طراحی شده‌اند، بنابراین جزو یکی از مهم‌ترین بخش‌های نگهداری خودرو و مراقبت‌های پیشگیرانه هستند. باد کردن نامناسب لاستیک‌ها باعث ناهماهنگی یا ارتعاش بین آن‌ها می‌شود که می‌تواند قطعات را سریع‌تر فرسوده کند. همین امر در مورد تایرهای فرسوده ناصاف، که حرکت روانی ایجاد نمی‌کنند، صادق است. لاستیک‌های فرسوده همچنین اصطکاک و از دست دادن پایداری خودرو را افزایش می‌دهند، که راهی عالی برای پایان دادن به عمر وسیله نقلیه شما است.

 

منبع: پدال

ارسال نظر