|
کدخبر: 276484

خبر مهم درباره قرعه کشی خودرو

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت گفت: ۲۰ درصد از سهم قرعه کشی مرحله اخیر خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت.

علیرضا احمدی اظهار کرد: در راستای اجرای بند ف تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حسب پیگیری‌های مکرر ستاد و جلسات متعدد با نمایندگان وزارت صمت و خودروسازان، سهم ۲۰ درصدی از قرعه کشی مرحله اخیر خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت.

به نقل از تسنیم،‌ وی افزود: مشروط به اینکه در هنگام تحویل خودرو جدید خریدار، گواهی اسقاط خودرو فرسوده خود را تحویل دهد، این در حالی است که در قانون بودجه ۱۰ درصد خودروهای قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد، بنابراین مصوبه مذکور مشوق مضاعفی برای اسقاط خودرو است.

وی ادامه داد: به‌ این ترتیب افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند و مشمول این طرح خواهند بود، می‌توانند از این پس در طرح فروش خودرو، ثبت‌نام کنند و به شرط برنده شدن کد ثبت‌نامی این افراد، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت استعلام خواهد شد. چنانچه براساس کد ثبت‌نامی، خودرو فرسوده وجود داشت، منوط بر آنکه تا دو ماه آینده، شخص خودروی خود را اسقاط و گواهی اسقاط را ارائه دهد، خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بود.
منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر