|
کدخبر: 276462

شورلت جذابی که فقط ۶۰۰ میلیون قیمت دارد + تصاویر

شورلت از نسل جدید کراس‌اوور ترکس رونمایی کرده است تا پس از کنار رفتن هاچ‌بک‌های سونیک و اسپارک، به ارزان‌ترین محصول این شرکت تبدیل شود.

 قیمت این خودرو از تنها ۲۱,۴۹۵ دلار (معادل ۶۰۰ میلیون تومان) آغاز می‌شود که ۲۹۵ دلار از نسل قبلی کمتر است. این ترکس جدید اما در اصل همان شورلت سیکر است که چندی پیش برای بازار چین معرفی شد. این خودرو بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

درحالی‌که نسل قبلی ترکس ارزان بودن خود را فریاد می‌زد، در این نسل جدید شاهد خودرویی اسپرت‌تر و لوکس‌تر هستیم که از مدل بزرگ‌تر بلیزر الهام گرفته است. در جلو، چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجره برجسته این الهام گیری را به‌وضوح نشان می‌دهند درحالی‌که سقف شیب‌دار و خطوط پویا هم نمای جذابی به بخش جانبی خودرو بخشیده‌اند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این کراس‌اوور جدید آمریکایی هم می‌توان به روکش‌های پلاستیکی بدنه، سر اگزوز مخفی و چراغ‌های C شکل عقب اشاره کرد.

ترکس جدید در پنج تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که هرکدام ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی دارند. تیپ پایهٔ LS روی رینگ‌های فولادی ۱۷ اینچی قرار می‌گیرد درحالی‌که تیپ LT با قیمت ۲۳,۳۹۵ دلار با تزئینات براق و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، نمای لوکس‌تری دارد. کسانی که خواهان ظاهر اسپرت هستند اما می‌توانند یعنی از دو تیپ ۱RS و ۲RS را انتخاب کنند که به ترتیب ۲۳,۱۹۵ و ۲۴,۹۹۵ دلار قیمت دارند. این تیپ‌ها از جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد بهره می‌برند و به ترتیب با رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی ارائه می‌شوند.

و در آخر به تیپ اکتیو با ظاهر آفرودی می‌رسیم که قیمت آن از ۲۴,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود. این تیپ به تریم کروم تیتانیومی، صفحه محافظ عقبی تهاجمی‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی‌رنگ مجهز است. نسل جدید ترکس ۲۷۹ میلی‌متر کشیده‌تر، ۱۰۱ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر و ۵۱ میلی‌متر عریض‌تر از قبل شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم حدود ۱۵۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده که ۷۶ میلی‌متر به فضای پایه عقب افزوده است. با این ابعاد، ترکس حالا به کراس‌اوور بزرگ‌تری نسبت به تریل‌بلیزر تبدیل شده اما قیمت ارزان‌تری نسبت به آن دارد.

هرچند خودروهای پایه و ارزان‌قیمت معمولاً کابینی کسل‌کننده و پلاستیکی دارند اما در ترکس جدید شاهد فضایی مدرن و سطح بالا هستیم. البته در اینجا هنوز هم مقادیر زیادی پلاستیک به چشم می‌خورد اما حالا خریداران از داشبورد بسیار زیباتری بهره‌مند می‌شوند که از امضای شورلت یعنی دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای بهره می‌برد. این خودرو همچنین از ویژگی‌هایی مثل ‌تریم مشکی براق، شیشه‌های دودی استاندارد و سیستم فعال مقابله با سروصدا هم برخوردار است که معمولاً در خودروهای ارزان‌قیمت دیده نمی‌شوند.

تیپ‌های LS و ۱RS با صفحه آمپر آنالوگ ارائه می‌شوند که یک نمایشگر ۳.۵ اینچی در میانهٔ آن قرار دارد. نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این تیپ‌ها هم ۸ اینچی بوده و به اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز است. تیپ‌های LT، ۲RS و اکتیو اما از صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱ اینچی به همراه کنترل تهویهٔ خودکار، گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، استارت دکمه‌ای و… بهره می‌برند. همچنین کابین تیپ ۲RS علاوه بر برخورداری از تجهیزات بیشتر، به لطف دوخت قرمزرنگ و غربیلک فرمان D شکل، فضای اسپرت‌تری دارد.

شورلت همچنین برای این کراس‌اوور جدید پکیج ایمنی Safety Assist خود را هم ارائه کرده که به‌صورت استاندارد شامل تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دوربین دید عقب و سیستم حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط می‌شود. همهٔ تیپ‌ها به کروز کنترل هم مجهز هستند اما کروز کنترل تطبیقی فقط در تیپ‌های بالاتر ارائه می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌تری مثل هشدار تغییر مسیر، کمک پارک عقب و هشدار نقاط کور جانبی را هم سفارش دهند.

زیر کاپوت ترکس جدید یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو قرار گرفته که ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این ارقام ۱۸ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر از موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر نسل قبلی کمتر هستند ولی بااین‌حال شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودروی جدید ۸.۶ ثانیه اعلام شده که حدود یک ثانیه از نسل قبلی سریع‌تر است. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و ترکس فقط به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود زیرا بیش از ۷۰ درصد از خریداران نسل قبلی نسخهٔ محرک جلو را انتخاب می‌کردند. شورلت ترکس جدید در کره جنوبی تولید می‌شود و در برخی قطعات با مدل تریل‌بلیزر اشتراک دارد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها