|
کدخبر: 276552

این رمزارز جایگزین اتریوم می شود

در طول بازار نزولی اخیر، چندین پروژه ارز دیجیتال توانستند جایگاه خود را حفظ کنند که کاردانو (ADA)، یکی از آنها است. همین موضوع باعث شده که برخی از فعالان بازار، کاردانو را با اتریوم مقایسه کنند. هر دوی این شبکه‌ها از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کنند، بنابراین، مقایسه آنها امری طبیعی است.

بر اساس داده‌های بازار، اتریوم پس از بیت کوین، در جایگاه دوم فهرست ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد، در حالی که کاردانو رتبه هشتم این فهرست را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که در چند سال گذشته و با ورود تازه‌واردان و فروپاشی پروژه‌های قدیمی، لیست ۲۰ ارز دیجیتال برتر شاهد تغییرات زیادی بود. به طور مشابه، این امکان وجود دارد که در آینده نیز تغییرات شدیدی در رتبه‌بندی بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شود.

در همین راستا، بن آرمسترانگ (Ben Armstrong)، یکی از مشهورترین چهره‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی می‌کند که در حدود ۶ تا ۱۰ سال آینده، کاردانو می‌تواند اتریوم را از نظر ارزش بازار و تعداد کاربران پشت سر بگذارد و سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. به گفته آرمسترانگ، نقشه راه کند تیم توسعه‌دهنده اتریوم برای عرضه کامل اتریوم ۲، می‌تواند نقطه ضعفی برای این پروژه باشد.

در حال حاضر، ارزش بازار اتریوم ۱۵۷ میلیارد دلار و ارزش بازار کاردانو ۱۲٫۶ میلیارد دلار است. به این معنی که ارزش بازار اتریوم حدود ۱۳ برابر ارزش بازار کاردانو است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها