|
کدخبر: 275444

پاترول از این خاص تر نداریم + تصاویر

پاترول یکی از برندهای خودرویی مطرح در مجموعه نیسان، مورد علاقه آفرودرها و البته بسیار شناخته شده در کشور ایران است.

اقتصاد پاترول از این خاص تر نداریم + تصاویر

پاترول به نوعی نماد اولین ارتباطات ذهنی مخاطب ایرانی با مفهوم شاسی بلند در صنعت خودرو هم محسوب می شود. هر چند قبل از پاترول انواع مختلفی از خودروهای شاسی بلند در خیابان های ایران تردد داشتند اما محبوبیت و شهرت این برند زمینه ساز تبدیل آن به پرچمدار کلاس شاسی بلند در بازار ایران طی چند دهه شد.

با این مقدمه، سراغ یکی از جذاب ترین نسخه های پاترول می رویم تا باردیگر خاطره این برند را برای طرفداران آن زنده کند. منهارت پرفورمنس تیونر برجسته آلمانی که پروژه های مختلف آن را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده ایم، در یک حرکت دور از انتظار دستی بر سر و روی نسل ششم نیسان پاترول کشیده که نخستین بار ۱۳ سال پیش به بازار جهانی معرفی شده است.

پاترول۲

این در شرایطی است که منهارت به طور خاص اکثر تیونینگ های خود را روی مدل های ب ام و اجرا می کند و این پاترول که از تریم نیسمو است در نوع خود یک نمونه تولید محدود و خاص خواهد بود.

اولین چیزی که جلب نظر می کند مربوط به رنگ خاص و تم سیاه و طلایی است که در واقع امضا منهارت پرفورمنس است. رینگ های آلومینیومی ۲۴ اینچی نیز به رنگ طلایی درآمده اند تا هارمونی مناسبی را در نمای جانبی ایجاد کنند.

کیت بدنه مورد استفاده بویژه در قسمت سپر اصلی جلو و عقب به همراه دیفیوزر سنگین و حرفه ای نقش مهمی در شکل گیری ظاهری اسپرت برای این پاترول داشته است.

برای طراحی فضای کابین نیز تم طلایی و مشکی به همراه جزئیات فیبرکربن مدنظر قرار داشته است.

در بخش پیشرانه همچنان از تپنده ۵.۶ لیتری ۸ سیلندر پاترول نیسمو استفاده شده اما اینجا شرایط تنفس موتور تغییر کرده و از حالت طبیعی به استفاده از سوپرشارژر تبدیل شده است. در نهایت تیونینگ پیشرانه میزان خروجی را از ۴۲۸ اسب بخار استاندارد به ۶۵۰ اسب بخار بهبود داده و گشتاور نیز از ۵۶۰ به ۶۰۰ نیوتن متر رسیده است.

پاترول۳

استفاده از سیستم اگزوز کاستوم، اثر مهمی در بهبود غرش های پیشرانه داشته است.

نیسان پاترول منهارت پرفورمنس اعداد مربوط به تست شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را همراه ندارد زیرا مورد اشاره تیونر قرار نگرفته اما نسخه استاندارد این خودرو طی ۷.۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. وزن این خودرو ۲۶۶۵ کیلوگرم است.

این محصول به طور خاص برای فروش در امارات ثبت سفارش شده است.

 

منبع: عصر ایران

ارسال نظر