|
کدخبر: 275133

هشدار / احتمال آتش سوزی این خودروهای کیا

کیا آمریکا یک فراخوان داوطلبانه را برای خودروهای سورنتو و اسپرتیج که احتمال آتش‌سوزی دارند اعلام کرد.

این فراخوان برای سایر محصولات گروه هیوندای موتور نیز اعلام شده بود. این بار نقص خودروها به ماژول سیم‌کشی قلاب یدک کشی مربوط می‌شود که احتمال آتش‌سوزی آن در زمان خاموش یا روشن بودن خودرو وجود دارد. البته علیرغم شباهت فراخوان یاد شده با موارد قبلی هیوندای و کیا برخی تفاوت‌ها نیز وجود دارد.

سورنتو و اسپرتیج

بر اساس گفته‌های NHTSA حدود ۷۰ هزار دستگاه کیا سورنتو و اسپرتیج شامل این فراخوان هستند. بیش از ۲۲ هزار دستگاه از خودروهای یاد شده به آپشن فابریک سیم‌کشی قلاب یدک کشی مجهز هستند و حدود ۴۹ هزار دستگاه دیگر نیز این ماژول را در نمایندگی نصب کرده‌اند. سورنتوهای شامل این فراخوان از مدل سال ۲۰۱۶ هستند و البته مدل‌های جدید از جمله کیا سورنتو پلاگین هیبریدی ۲۰۲۳ نیز از این فراخوان در امان نمانده‌اند. به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، اسپرتیج های فراخوان شده نیز بین ۱۰ دسامبر ۲۰۱۵ تا ۷ دسامبر ۲۰۲۱ تولید شده‌اند. نیازی به گفتن نیست که تنها سورنتو و اسپرتیج هایی که از سیم‌کشی قلاب یدک کشی نصب شده استفاده می‌کنند باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

سورنتو و اسپرتیج

در توضیح این فراخوان آمده که جمع شدن رطوبت و شی خارجی در ماژول یاد شده می‌تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه شود و به همین خاطر ریسک آتش‌سوزی ماژول سیم‌کشی قلاب افزایش می‌یابد. منشأ این مشکل فعلاً مشخص نیست اما هیوندای و کیا در حال بررسی آن هستند. اگرچه فراخوان موردبحث مشابه مورد قبلی اعلامی برای هیوندای پالیسید و کیا تلوراید است اما ماژول موجود در خودروهای فراخوان جدید کیا توسط کمپانی دیگری با نام موبیس آمریکا تولید شده‌اند. فعلاً فرایند تعمیر این خودروها اعلام نشده و به مالکان توصیه شده خودروهای خود را تا زمان حل این مشکل در بیرون ساختمان‌ها پارک کنند. کیا اعلام کرده قبلاً به نمایندگی‌ها گفته سیم‌کشی‌های یاد شده را نفروشند.

سورنتو و اسپرتیج
 
منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها