|
کدخبر: 275117

احتمال ورود این خودروی جذاب کیا به ایران + تصاویر و مشخصات

کیا سونت ۲۰۲۲ یکی از کراس اوورهایی خواهد بود که احتمال راهیابی آن به بازار ایران به عنوان یک خودروی وارداتی نسبتا ارزان‌قیمت، بسیار بالاست.

کیا سونت از لحاظ ابعادی تقریبا در سگمنت ساندرو استپ وی قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این خودرو در بازار هندوستان طی سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹ هزار دستگاه فروش داشته اما در سال بعد یعنی ۲۰۲۱ رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در آمار فروش کیا سونت رخ داده و چیزی نزدیک به ۷۹ هزار دستگاه از این کراس اوور کوچک کره‌ای در بازار هندوستان به فروش رسیده است.

طراحی داخل کابین کیا سونت ۲۰۲۲ چیزی فراتر از یک خودروی اقتصادی است و به نظر می‌رسد که با الگوبرداری از زبان طراحی محصولات رده‌بالاتر کیا ترسیم شده باشد. استفاده از نمایشگر ایستاده و غربیلک فرمان جذاب از ویژگی‌های مثبت در کابین این خودرو به حساب می‌آیند. احتمالا از لحاظ کیفیت متریال نیز شاهد سطح کیفی تقریبا رضایت‌بخشی خواهیم بود.

معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با قیمت باورنکردنی

ضمنا به دلیل فاصله محوری ۲۵۰۰ میلی‌متری بین چرخ‌های جلو و عقب این خودرو، احتمالا تا حدودی فضای کابین به ویژه در ردیف دوم کمی تنگ و کم‌جا احساس شود که البته برای خودرویی در این کلاس چندان غیرعادی نیست. همچنین نسخه‌های سه ردیفه این خودرو نیز در بازار برخی کشورها عرضه شده که البته ردیف سوم بسیار تنگ بوده و در صورت برافراشته شدن صندلی‌های ردیف سوم، دیگر فضایی برای جا دادن لوازم و اسباب در صندوق عقب یافت نخواهد شد. در حالت عادی و بدون حضور صندلی‌های ردیف سوم، می‌توان معادل ۳۹۲ لیتر فضا در قسمت صندوق این کراس اوور کره‌ای پیدا کرد.

کمپانی سازنده کیا سونت در بازار هندوستان سه مدل پیشرانه به مشتریان این محصول پیشنهاد داده است؛ اولین موتور که در نسخه‌های پایه سونت حضور دارد، یک نمونه چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی به حجم ۱.۲ لیتر است که قدرتی در حد ۸۲ اسب بخار و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این مدل‌ از نوع ۵ دنده دستی بوده و استاندارد آلایندگی یورو ۶ برای آن کسب شده است. بنابراین نمی‌توان از این نسخه کیا سونت انتظار شتاب و چابکی هیجان‌انگیزی داشت. در مجموع انتظار می‌رود این نسخه از سونت قادر نباشد در مدت زمان کمتر از ۱۶ ثانیه شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ را انجام دهد.

دومین پیشرانه کیا سونت یک نسخه بنزینی سه سیلندر توربوشارژ است که به سامانه تزریق مستقیم سوخت مجهز شده و قدرت بسیار قابل قبولی در حد ۱۱۸ اسب بخار و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی شش دنده هوشمند یا بدون پدال کلاچ به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. گیربکس‌های دستی هوشمند در عملیات تعویض دنده نیازی به کلاچ‌گیری توسط راننده ندارند، بلکه صرفا همزمان با جابجا شدن اهرم تعویض دنده، عملیات کلاچگیری نیز به صورت هوشمند انجام خواهد شد و دردسرهای راننده در این بخش به حداقل خواهد رسید.

معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با قیمت باورنکردنی

انتظار می‌رود این نسخه از کراس اوور کره‌ای قادر باشد ظرف مدت زمان حدود ۱۱ ثانیه فرایند سرعت‌گیری صفر تا صد را انجام دهد. میانگین مصرف سوخت این مدل چیزی حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که با نسخه ۴ سیلندر تنفس طبیعی تقریبا برابری می‌کند.

اما یک موتور دیزلی به حجم ۱.۵ لیتر نیز برای به حرکت در آوردن کیا سونت ۲۰۲۲ در بازار هندوستان عرضه شده که چون قطعا وارد بازار ما نخواهد شد، از معرفی آن صرف‌نظر می‌کنیم. بنابراین این دو مدل پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری و یک لیتری توربوشارژ احتمالا در نسخه‌های وارداتی سونت به بازار ایران حاضر خواهند بود.

کیا سونت در نسخه‌های پایه که قیمتی حدود ۹ هزار دلار (۲۷۰ میلیون تومان) دارند، از امکانات حداقلی مثل چهار کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، نمایشگر مالتی مدیا، سیستم پایش فشار باد تایرها و تهویه دستی برخوردار است. بنابراین سطح امکانات آن چندان دلچسب نیست.

اما در نسخه‌های گران‌تر که قیمت آنها به حدود ۱۵ هزار دلار (۴۵۰ میلیون تومان) می‌رسد، تجهیزات و آپشن‌های متنوع‌تری مثل کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، تهویه اتوماتیک، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، شش کیسه هوا، ترمز کمکی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف و... یافت می‌شود.

  • مملی ارسالی در

    شما همه دروغ میگید
    یعنی توان واردات خودرو را ندارید

  • جمال ارسالی در

    چطور بعد از یکسال هنوز یک خودرو هم وارد نشده ؟
    معلومه که دست همگی در یک ک اسه هست
    الانم که هی مرتب قول وارد ات را به ماههای بعد و فصل بعد موکول میکن ید
    تا مدیران فاسد ایران خودرو هست ن خودرو وارد نخواهد شد

ارسال نظر