|
کدخبر: 206066

مردم عراق چه خودروهایی سوار می‌شوند؟ / تویوتاسواری بیخ گوش ایران

بازار فروش خودروهای جدید در عراق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶.۶ درصد رشد داشته که از رونق بالا و پتانسیل قوی این بازار برای فروش خودروهای جدید خبر می‌دهد.

در طی این مدت ۵۱.۲۴۵ دستگاه خودرو در این کشور به فروش رسیدند و همچنان برند کیا رتبه اول بازار خودرو عراق را به خود اختصاص داده است. جایگاه دوم جدول فروش در اختیار برند تویوتا قرار دارد. پس از آن نیز هیوندای با فروش ثابت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در جایگاه سوم قرار گرفته است. برندهای ام جی و نیسان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و رده‌های ششم و هفتم نیز در اختیار برندهای آمریکایی شورولت و جیپ قرار گرفته است. برندهای چینی همچون گریت وال، چانگان و هاوال نیز سهم قابل توجهی از فروش خودرو در بازار عراق را به خود اختصاص داده‌اند.

پرفروش‌ترین خودرو بازار عراق همچنان وانت تحاری کیا فرانتیر است که ۱۹.۵ درصد از فروش خودروهای جدید در این کشور را به خود اختصاص داده است. کیا سورنتو نیز در رده دوم قرار دارد و موفقیت کیا در فروش خودرو به عراقی‌ها را تضمین می‌کند. هیوندای توسان و تویوتا هایلوکس در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند، در حالی‌که افت فروش کیا اسپورتیج سبب شده تا این خودرو به جایگاه پنجم سقوط کند. تویوتا لندکروزر، جیپ گرند چروکی، هیوندای الانترا و شورولت کپتیوا در رده‌های بعدی قرار دارند.

خودرو-عراق۱

منبع: خودروبانک

ارسال نظر