|
کدخبر: 273655

پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا در هفته پیش رو

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در طول روزهای آینده با توجه به توقف مذاکرات هسته ای به نظر می رسد حداقل تا روز دوشنبه، قیمت ارز، طلا و سکه تغییر محسوسی را نداشته باشد. احتمالا از روز دوشنبه با توجه به سیاست هایی که اعلام خواهد شد شاهد واکنش بازار خواهیم بود.

اقتصاد پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا در هفته پیش رو

محمد کشتی آرای گفت: در حالی که این هفته قیمت انس جهانی از ۱۶۹۸ تا ۱۷۱۸ دلار در نوسان بود، شاهد ثبات قیمت در بازار طلا و سکه بودیم.

وی افزود: در طول هفته به طور متوسط قیمت هر انس طلا در محدوده ۱۷۱۲ دلار بود. البته نوسان جزیی قیمت ارز در طول هفته ای که گذشت، هم به ثبات بیشتر بازار طلا و سکه کمک کرد. 

آخرین نرخ ها در آخرین معاملات هفتگی

در آخرین معاملات هفتگی (روز پنج شنبه) قیمت هر انس طلا ۱۷۰۸ دلار بود.

قیمت سکه طرح قدیم نیز در معاملات روز گذشته بدون تغییر هفتگی به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید نیز در آخرین معاملات هفتگی به ۱۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید که نسبت به اول هفته ۹۰ هزار تومان افزایش قیمت را داشت.

نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی روز پنج شنبه در آخرین معاملات ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

ربع سکه نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی روز گذشته به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه های یک گرمی بانک مرکزی هم بدون تغییر هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته  ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان مبنای داد و ستد و معاملات بازار بود.

قیمت هر مثقال طلای آب شده که در طول هفته با نوسانات ارز و اونس جهانی همراه بود به طور متوسط ۳۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت و در آخرین معاملات ۵ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان مبنای داد و ستد بود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۹ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات به یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید.

حباب سکه هم به طور متغیر در طول هفته از یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: پیش بینی می شود در طول روزهای آینده با توجه به توقف مذاکرات هسته ای، حداقل تا روز دوشنبه، قیمت ارز، طلا و سکه تغییر محسوسی را نداشته باشد.

کشتی آرای افزود: احتمالا از روز دوشنبه با توجه به سیاست هایی که اعلام خواهد شد مسلما قیمت ارز تغییرات قیمتی خواهند داشت. البته باید به قیمت اونس جهانی نیز توجه کرد که به طور حتم تغییرات آنها بر قیمت طلا و سکه اثرگذار است و موجب واکنش بازار می شود.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر