|
کدخبر: 273586

مگر می‌شود عاشق این خودرو نشد؟

بنتلی از فلاینگ اسپور اسپید جدید پرده‌برداری کرده است که قوی‌ترین و سریع‌ترین سدان تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

اقتصاد مگر می‌شود عاشق این خودرو نشد؟

با حذف نسخه W۱۲ فلاینگ اسپور از خانواده این سدان مجلل، خریداران برای بهره‌مندی از موتور دوازده سیلندر نمادین بنتلی فقط باید سراغ همین نسخه اسپید جدید و یا نسخه مولینر بروند. این موتور در نسخه اسپید تمرکز بیشتری روی پرفورمنس دارد تا راحتی و ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۸۵ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن متر از مولینر بیشتر است.

بنتلی۲

به لطف این نیرو، فلاینگ اسپور اسپید ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۴ ثانیه سریع‌تر از نسخه W۱۲ است که چند ماه پیش از روی خط تولید کنار رفت. حداکثر سرعت این سدان مجلل نیز به ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیروی پیشرانه توسط همان گیربکس هشت سرعته دوکلاچه ZF صورت می‌گیرد که در کانتیننتال GT هم به کار می‌رود و با تعویض دنده‌های روان باعث کاهش وقفه گشتاور می‌شود. سامانه چهارچرخ محرک در فلاینگ اسپور اسپید روی ارسال نیروی بیشتر به چرخ‌های عقب تمرکز دارد درحالی‌که توزیع گشتاور هم متعادل شده است تا کم‌فرمانی را به حداقل برساند و خودرو هنگام ورود به پیچ‌ها احساس چابک‌تری داشته باشد.

بنتلی۳

فلاینگ اسپور اسپید روی رینگ‌های منحصربه‌فرد ۲۲ اینچی اختصاصی اسپید قرار گرفته که در جلو پشت آن‌ها دیسک‌های ترمز عظیم ۴۲۰ میلی‌متری پنهان شده است. کالیپرهای ترمز در حالت عادی قرمزرنگ هستند اما امکان سفارش نمونه‌های مشکی‌رنگ هم با پرداخت هزینه اضافی وجود خواهد داشت. علاوه بر این، نسخه اسپید در بیرون به اسپلیتر جلو، باله‌های رکاب، دیفیوزر و اسپویلر عقب هم مجهز شده که همگی با دست از فیبر کربن براق ساخته شده‌اند. همچنین خریداران می‌توانند پکیج بلک‌لاین را هم سفارش دهند که تمام قطعات تزئینی بیرونی را تیره می‌کند.

بنتلی۴

در داخل سریع‌ترین سدان بنتلی به‌طور گسترده‌ای از نوعی پارچه سازگار با محیط‌زیست استفاده شده که ۷۳ درصد آن را پلی‌استر بازیافتی شکیل می‌دهد. البته ازآنجایی‌که این یک بنتلی است، در اینجا چرم زیادی هم ارائه می‌شود که در ۱۵ رنگ مختلف قابل انتخاب خواهد بود. تریم استاندارد خودرو مشکی پیانو است اما بدون پرداخت هزینه اضافی تریم‌های چوبی مختلفی هم قابل سفارش خواهد بود. در همین حال، یک حالت پرفورمنس جدید هم به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو اضافه شده که از موتوراسپرت الهام گرفته است. ایالات‌متحده، اروپا و خاورمیانه بازارهای اصلی این بنتلی سریع و قدرتمند خواهند بود.

بنتلی۵

منبع: پدال

ارسال نظر