|
کدخبر: 273157

با این روش در بازار نزولی رمزارز کسب سود کنید

همه در یک بازار صعودی نابغه هستند، اما چگونه باید در یک بازار نزولی معامله کرد؟ بازارها در حال حاضر ترسناک هستند و در حالی که وضعیت احتمالا بدتر می شود، به این معنا نیست که سرمایه گذاران نباید کاری انجام دهند. در واقع، تاریخ ثابت کرده که یکی از بهترین زمان ها برای خرید بیت کوین (BTC) زمانی است که هیچ کس در مورد بیت کوین صحبت نمی کند.

زمستان کریپتو ۲۰۱۸-۲۰۲۰ را به خاطر دارید؟ به ندرت کسی، از جمله رسانه های اصلی، در مورد کریپتو به صورت مثبت یا منفی صحبت می کردند. در طول این دوره از روند نزولی طولانی و ریزش طولانی مدت بود که سرمایه گذاران هوشمند خود را برای روند صعودی بعدی آماده می کردند.

البته، هیچ‌کس نمی‌دانست این روند صعودی چه زمانی اتفاق می‌افتد، اما این مثال صرفاً برای نشان دادن این است که بیت کوین ممکن است در بازار خرچنگی قرار داشته باشد.

بازار خرچنگی، بازاری است که در آن یک دارایی در یک بازه زمانی طولانی‌ در حول قیمت یکسانی در نوسان است، نه وارد بازار گاوی می‌شود و نه خرسی.

البته هنوز استراتژی‌های عالی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین وجود دارد

بیایید این سه روش را بررسی کنیم:

۱-انباشت از طریق میانگین گیری (DCA)

استراتژی میانگین گیری یا متوسط هزینه دلاری (Dollar cost averaging) فرآیندی است که سرمایه‌گذار طبق یک زمان‌بندی خاص، علیرغم پایین آمدن قیمت یک دارایی، مبلغ ثابتی را به خرید آن اختصاص می‌دهد. اگر قیمت دارایی پایین آمده باشد، سرمایه‌گذار قادر به خرید تعداد بیشتری سهام خواهد شد و در حالت عکس یعنی زمانی که قیمت سهام بالا رفته باشد، تعداد کمتری را خواهد خرید و در نتیجه انجام این کار، قیمت تمام شده هر دارایی، کمتر از قیمت میانگین تمامی خریدها، خواهد بود. چرا که در قیمت‌های پایین‌تر، سرمایه‌گذار، تعداد زیادی از سهام را خریداری کرده ‌است.

روش میانگین گیری باعث کاهش ریسک نسبت به زمانی خواهد شد، که مبلغ کلانی در یک زمان نادرست، به سرمایه‌گذاری اختصاص داده شود

برای مثال، این نمودار، خرید بیت کوین به روش میانگین گیری را در نظر بگیرید.

سرمایه‌گذارانی که در یک بازه زمانی دو ساله هفتگی ۵۰ دلار به صورت خودکار در بیت‌کوین خریداری کرده‌اند، امروز همچنان در سود هستند و دیگر نیازی به انجام معاملات اضافه، تماشای نمودارها، یا قرار دادن خود در معرض استرس عاطفی مرتبط با معامله نیستند.

۲-موقعیت شناس باشید

جدای از استراتژی میانگین گیری یا متوسط هزینه دلاری، سرمایه گذاران می توانند مقداری پول از قبل کنار بگذارند  و منتظر فرصت های خرید باشند. ورود به بازار زمانی که در حالت فروش افراطی قرار گرفته است و همه معیارها در حد افراطی هستند، معمولاً مکان خوبی برای خرید است، اما با کمتر از ۲۰ درصد پولی که از قبل کنار گذاشته شده بود.

هنگامی که دارایی ها و شاخص های قیمت دو یا چند انحراف استاندارد از هنجار فاصله دارند، زمان آن رسیده است که به وارد فاز خرید و فروش شوید. برخی از معامله‌گران به یک بازه زمانی سه روزه یا هفتگی رجوع می‌کنند تا ببینند چه زمانی دارایی‌ها به سطوح حمایتی و مقاومتی می رسند تا آنگاه اقدام به معامله کنند.

برخی دیگر به دنبال قیمتی برای خرید میگردند که در میانگین های متحرک کلیدی مانند ۱۱۸ DMA، ۲۰۰ WMA و ۲۰۰ DMA قرار دارد.

 به غیر از این متعصبان آنچین باز، معمولاً از Puell Multiple، شاخص MVRV، شاخص بیت‌کوین پی یا نشانگر قیمت واقعی پیروی می‌کنند تا ببینند چه زمانی به پایین‌ترین قیمت‌های چندساله رسیده و نشانه‌ای از زمان خرید است.

در هر صورت، فرصت‌های خرید در هنگام فروش شدید معمولاً یک معامله نوسانی خوب یا حتی نقطه ورود برای یک موقعیت چند ساله است.

۳-هیچ کاری نکنید، تا زمانی که روند تغییر کند

داد و ستد در بازار نزولی سخت است و حفظ سرمایه و پرتفوی اولویت اصلی است. به همین دلیل، بهتر است برخی از سرمایه گذاران فقط منتظر تایید تغییر روند باشند. همانطور که گفته می شود، "روند دوست شماست." همه یک نابغه و یک معامله گر عالی در طول یک بازار صعودی هستند، بنابراین اگر شما بودید، پس منتظر بمانید تا روند صعودی بعدی ایجاد شود و دوباره نابغه خوش شانس باشید.

روند نزولی و بازارهای نزولی به این دلیل که معامله گران دائما ضرر میکنند و اندازه پرتفوی افراد کاهش  میباید بدنام هستند، بنابراین معامله بر خلاف روند عاقلانه نیست مگر اینکه روش PNL مثبت برای معامله در طول روند نزولی داشته باشد.

PNL مخفف profit and loss account"" است، یعنی حساب سود و زیان یک شرکت. حساب PNL یک صورت مالی است که درآمدها و هزینه های یک شرکت را در یک دوره معین نشان می دهد. تعیین می کند که آیا یک شرکت سود یا زیان کرده است.

علاوه بر این، برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال، مهم است که بازارهای سهام را زیر نظر داشته باشند.

نکته منفی که اینجا وجود دارد اینست که معامله گران رمزارز تمایل دارند فقط بر روی بازارهای رمزنگاری تمرکز کنند که این یک اشتباه است زیرا بازارهای سهام و قیمت های بیت کوین و اتریوم در دو سال گذشته همبستگی قوی نشان داده اند. در اینجا ما نمودارهای S&P ۵۰۰، Dow Jones یا Nasdaq را در کنار نمودار روزانه BTC یا ETH آورده ایم.

ارتباط بیت کوین با بازارهای سهام

در جدیدترین تغییر روند، اقدام قیمت بیت کوین، مانند قناری در معدن زغال سنگ بود.

کنایه از قناری های در قفس است که معدنچیان با خود به داخل تونل های معدن می برند.

 اگر گازهای خطرناکی مانند مونوکسید کربن در معدن جمع شود، این گازها قبل از کشتن معدنچیان قناری را می کشند و به این ترتیب هشداری برای خروج فوری از تونل ها ارائه می شود.

فدرال رزرو ایالات متحده قصد خود برای افزایش نرخ بهره را دوباره بیش از پیش نشان داد.

به راحتی می توان با حرکات جزئی که در نمودارهای قیمتی چهار ساعته و روزانه بیت کوین رخ می دهد گمراه شد، و به راحتی می توان بر اساس این باور که بیت کوین در آستانه بازگشت است، به سمت ایجاد برخی موقعیت های سنگین فریب خورد.

توجه به ساختار بازار و عملکرد قیمت، بینش مهمی در مورد قدرت و مدت هر روند صعودی یا نزولی که ممکن است بیت‌کوین از خود نشان دهد، ارائه می‌کند.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها