|
کدخبر: 272693

باغداران اجازه رنگ آوری میوه را تنها برای صادرات دارند

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: بنا بر هماهنگی های ‌صورت گرفته با اتحادیه باغداران و وزارت بهداشت، امسال به هیچ‌ عنوان اجازه رنگ آوری مرکبات را نمی دهیم.

اقتصاد  باغداران اجازه رنگ آوری میوه را تنها برای صادرات دارند

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته از باغات استان مازندران پیش بینی می شود که تولید مرکبات با رشد ۳۰۰ هزارتنی به ۳ میلیون تن برسد.

به گفته او، بنابر توافقی که با تعاونی باغداران و کشاورزان صورت گرفت، به هیچ عنوان اجازه فروش مرکبات رنگ آوری را نمی دهیم.

دارایی نژاد بیان کرد: طبق توافق صورت گرفته قرار است نارنگی تخم ژاپنی از مهر و پرتقال از ۱۵ آبان برداشت شود که براین اساس عرضه زودهنگام یک ماه تا ۴۰ روز زودتر از موقع را نمی دهیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: باغداران اجازه رنگ آوری میوه را تنها برای صادرات دارند که در صورت تقاضا در باغ خود می توانند توسط سورتینگ داران اقدام به رنگ آوری کنند.

همه ساله باغداران استان های شمالی با برداشت زودهنگام نارنگی و مرکبات اقدام به رنگ آوری و عرضه در بازار می کنند، در حالیکه میوه از کیفیت لازم برخوردار نیست، لذا اتحادیه بارفروشان اذعان کرده که امسال به هیچ عنوان اجازه رنگ آوری و برداشت زودهنگام داده نمی شود

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر